5 клас. Українська мова

  Вітаю, шановні 5-класники! 

Електронний розклад Високобайрацької гімназії

 дивіться тут РОЗКЛАД УРОКІВ

сторітелінг

Нагадую для тих, хто працює самостійно: виконані вправи та інші письмові роботи пересилаємо мені у вайбер

Електронний додаток до підручника за темами

додаток для вчителя

для вчителя

онлайн-завдання

 Підручник

Домашні завдання.

12.  01. Орфографічна помилка. Виконайте вправу 220 письмово та завдання 1

Завдання 1. Запишіть слова, виправте помилки у словах, де це потрібно.

Зузуля, періг, кленовий, марево, печиво, миреживо, очирет, пелена, кришталь, деректор, миталевий, півень, абрекосовий, ливада, захистний, крелатий, вичеряти, лелека, легенда. 

10.01. Повторити пар. 22 на с. 107, 109, 110. Вправи 217, 219.

08/01/-09/01. Ненаголошені голосні е, и, о в коренях слів. Вивчіть правила на с. 107, 109. Виконайте вправи 210, 212. 

Перегляньте навчальні відео для закріплення матеріалу.




28.11. Фонетика.Графіка. Орфографія. Орфоепія. Звуки мови й звуки мовлення. Голосні і приголосні звуки. Вивчити § 13 . Вправа 168. Спів птахівГолос струмка

27.11. ПРАВОПИС ЗНАЧУЩИХ ЧАСТИН СЛОВА(ПОВТОРЕННЯ). ОРФОГРАМА.

 Завдання 1Завдання 2Завдання 3


18.10.Узагальнення з теми "Лексикологія"

Синоніми кросворд

Синоніми 

Синоніми-антоніми

Синоніми-антоніми

Омоніми

Омоніми

антоніми

антоніми

антоніми

пароніми

синонімиантонімиомоніми

16.10. Робота з словниками. 

Д/З: написати твір-перевтілення від імені домашнього улюбленця, розкажіть про один день із його життя. Використайте синоніми, антоніми та один омонім.

13.10.  Пароніми. Словник паронімів. Вивчити § 9, вправи 109 109, 110. 

11.10. Омоніми. Д/З: вивччити  § 8 на с. 53, 54, 55. Виконайте вправи 103, 104.

вправа1, вправа 2



09.10. РМ. Докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини.

Д/З: повторити § 6, 7. Виконайте вправи 

Вправа 1 У два стовпчики запишіть слова у прямому та переносному значенні. Сміється сонце – сміються діти. Золота обручка – золоті руки. Дрімає ліс – дрімає дідусь. Затужили жінки – затужила пісня. Солодкі спогади – солодкий чай. 

Вправа 2. Дібрати антоніми до слів: низький, воля, новий, щастя, розумний, життя, сильний, загубити, друг, мир, радість, рідний, сидіти, далеко.

Вправа 3. Виписати з тексту антонімічні пари.

Два брати жили на світі, був один з них працьовитий, а другий - ледачий дуже. Слухай казку про них, друже. Той хоробрий і правдивий, той брехливий, полохливий, той розумний, той дурний, той великий, той малий. День і ніч брати сварились і ніколи не мирились. Все, що перший будував, другий миттю руйнував. Кожен рать повів свою, стрілись вороги в бою. Із високим стрівсь низький, на товстого йшов тонкий, стрів білявого чорнявий, огрядного - худорлявий, на сумного йшов веселий, на тендітного - дебелий. Ця кривавая війна - нині сива давнина. Хоч брати вже й помирились, після них слова лишились, дуже горді, незалежні, абсолютно протилежні, в мові ці слова живуть, їх антонімами звуть.

06.10. Антоніми. Д/З: Вивчити §7 с.48. Виконайте вправи 86. За бажанням виконайте онлайн вправу АНТОНІМИ. 


У поданому тексті замінити виділені слова антонімами. Записати текст.
День був сонячний та тихий. Повівав теплий вітер. А з півдня сунули легенькі білі хмари. Микола почав повільно збиратися додому. Риболовля була сьогодні вдалою, тому, веселий і задоволений, він побіг додому. 

04.10. Синоніми. Синонімічний ряд. словник синонімів. Д/З: вивчити §6 на с. 43, виконати вправи 76,77.

Перегляньте відеоурок про СИНОНІМИ

02.10. Опис тварини. Прочитати текст "Кріт". Зробити письмовий переказ за планом у зошиті.



Була рання весна.  Раптом в сухих бур’янах почувся різкий шерех. В ту ж мить на місці, де лежала суха бур’янина, виросла нора. Важко посапуючи, у норі ворушилося якесь звірятко. Пізніше з-під землі з’явився гостренький писок з настовбурченими вусами, а після нього й голівка з крихітними ямочками замість вух.

Підземельник був припорошений пилом. Він нюхав туман і насторожено прислухався до навколишніх звуків. Кріт переконався, що навколо тиша, розкрив оченятка і озирнувся по сторонах. «Де ж це я?» — здивовано подумав він.

Підземельник був голодний і тому дуже сердитий. Він вирішив вибратися з нори, проте рухатися було важко. Після довгого зимового сну звірятко почувалося кволим та слабким.

Несподівано кріт наткнувся на курінь. Спочатку він злякався й застиг на місці. Але трохи згодом підземельник осмілів і спробував язичком вологий мох, яким був покритий курінь. Мох настільки прийшовся до вподоби, що кріт з задоволенням його вилизав. Як приємно стало йому відразу! Стільки сил прибуло, що він навіть повеселішав.

Додаткова інформація: Європейський кріт типовий мешканець лісів і долин річок. Займає різноманітні місця проживання: узлісся лісів, луки, поля, сади, городи; звичайний у заплавах річок. По долинах річок кріт проникає на північ до середньої тайги, а на південь — до типових степів. На вододільних ділянках тайги і сухих степів зустрічається рідко, а в напівпустелях, пустелях, лісотундрах і тундрі не зустрічається зовсім. Уникає місць з високим рівнем ґрунтових вод, не любить піщаних ґрунтів.

29.09. Використання багатозначних слів у прямому і переносному значеннях. Дз: вивчити п. 5 на с. 39, виконати вправи 64,65.

27.09. Контрольна робота №1. "Повторення та узагальнення вивченого...." 

Дз:Повторити відомості параграфа 3,4. Виконати вправи 43, 49.


































15.05. Контрольний переказ тексту з елементами роздуму.

Переказати зміст тексту.

Чому ми повинні берегти те, чим дорожили наші діди?

Доповнити свою розповідь роздумами про любов до рідного краю.


Стара-стара вишня

Це запам’яталося мені як найкращий спомин дитинства.

Недалеко від нашої хати росла вишня. Стара-стара, вже половина гілок зовсім засохла, а на половині ще родили – ой які ж смачні ягоди! Запам’яталося: весною зацвіла тільки одна гілка. Батько хотів зрубати вишню, бо вмирає ж вона… Та мати сказала:

  • Не треба рубати. Цю вишню посадив ще твій дідусь. Хай вродять вишні на оцій гілці…

Вродили востаннє вишні. Зібрала мама кісточки та й посадила в землю. Виросли з тих кісточок молоденькі вишні. Стара вишня засохла, а молоді вже цвітуть і плодоносять.

Отак як та вишня не вмерла, а продовжила свій рід, так і народ ніколи не вмирає. Поки живе народ, поки живе й Батьківщина.

Бережемо все старе й предковічне. Бережімо те, чим дорожили наші діди й прадіди. Це пам’ять народу. Бо як втратить народ пам’ять, втратить і любов до своєї рідної Батьківщини.


Орієнтовний план

  1. Недалеко від хати виросла стара вишня.

  2. Батько хотів зрубати вишню.

  3. Мама посадила кісточки в землю.

  4. Вишня не вмерла.

  5. Бережімо все старе й предковічне.


10.05. Розділові знаки при звертаннях. Повторити §46 с. 189, 190. Впр. 472, 473 (варіант А або Б на вибір).



08.05. Узагальнення з теми "Однорідні члени речення". Перегляньте відео. Виконайте завдання

завдання1

завдання2

завдання 3

24.04. Однорідні члени речення. Вивч. §44 с. 178, 179. Впр. 440.

20.04. Контрольна робота з теми "Словосполучення. головні та другорядні члени речення"

19.04. Синтаксичний розбір простого речення.

ФУТБОЛ

Футбол виник в Англії дуже давно, десь у ХІІ столітті.

В англійських містах у футбол грали спочатку на ба-

зарних площах і навіть на кривих та вузьких вуличках.

Король Едуард ІІ заборонив гру в усьому королівстві. По-

рушників цього наказу суворо карали.

Але народ продовжував грати у футбол і таки відстояв

свій улюблений вид спорту. Заборону було знято, а згодом

футбол увійшов до програми Олімпійських ігор. 

Сьогодні люди різного віку шаленіють від футбольних

баталій.


1. Виступили актори. перед ким? де? які?

2. Пролунав дзвінок. як? для кого? який?

3. Під’їхав автобус. к у д и ? я к и й ? з а к и м ?

4. Підійшла вихователька. до кого? коли? яка?






17.04. Другорядні члени речення. Тренувальні вправи.

Повторити § 39-43. У поданих реченнях підкресліть усі члени речення. Виконайте тестові завдання.

1.Школа відкриває перед тобою дивовижний світ.

2.Не забувайте вживати у спілкуванні з людьми лагідні, приємні слова.

3.Рибка сплеснула в прозорій воді , блиснула проти сонця й сховалась.

4.Земля наша прекрасна !

5.Стежка звивалась у високій траві попід насипом.

6.Пташку пізнають у польоті.

7.Заснуло озеро глибоким сном.

8.У книжці знайдеш пораду.

9.Матері ми завдячуємо усім.

10. Українська вишивка багата на різноманітні орнаменти.

15.Наша земля красива і щедра!

Тести

1. Поширене словосполучення складається з:

А двох виражених самостійними частинами мови слів;

Б двох виражених самостійними частинами мови слів і при­йменника;

В двох виражених самостійними частинами мови слів і сполуч­ника;

Г трьох і більше виражених самостійними частинами мови і слів.

2. Граматична основа речення — це:

А означення, додаток, обставина;

Б підмет і присудок;

В підмет і означення;

Г присудок і обставина.

3. У кінці розповідного окличного речення потрібно ставити:

А крапку;

Б знак питання;

В знак оклику;

Г крапку й знак оклику.

4. До другорядних членів речення належать:

А означення, додаток, обставина;

Б підмет і присудок;

В підмет і означення;

Г присудок і обставина.

5. Додаток відповідає на питання:

А який? яка? яке?

Б який є підмет? хто він такий?

В кого? чого? ким? чим?

Г де? куди? як? чому?

6. Присудок найчастіше в реченні виражено:

А іменником;

Б прикметником;

В дієсловом;

Г прислівником.

7. Позначте рядок, у якому всі сполуки слів є словосполучен­нями:

А історія країни, читати й писати;

Б бузок цвіте, духмяні трави;

В знайти в словнику, вивчити напам’ять;

Г посіяли квіти, у небі.

8. Позначте рядок, у якому словосполучення поширене:

А подорож до моря;

Б читати цікаву книг;

В дорожчий за життя;

Г говорити з другом.

9. Позначте спонукальне речення:

А Красне літо в вирій відлетіло, мов його ніколи й не було (Є. Гу­цало).

Б Уже вода замерзла на озерах (М. Рильський).

В Ой яка чудова українська мова! (О. Підсуха)

Г Лети ж, рідне слово, лети в рідний край! (Олена Пчілка)

10.  Позначте речення, у кінці якого потрібно поставити знак пи­тання:

А Хто ми в світі без рідного слова (Б. Крищенко).

Б Любіть свою хату, хоч і небагату (Б. Лепкий).

В Видиш, брате мій, товаришу мій, відлітають сірим шнурком журавлі у вирій (Б. Лепкий).

Г Вже перший сніг кружляє над землею і тихо падає

   (М. Риль­ський).

11.  «Дощик нитками плететься, в’ється, сиплеться і ллється по ріл­лі» (Г. Чупринка). Позначте правильну відповідь:

А один підмет, чотири однорідних присудки;

Б тільки присудки;

В один підмет і один присудок;

Г складне речення.

12.  У реченні «Як парость виноградної лози, плекайте мову» (М. Рильський) визначте граматичну основу:

А тільки підметом;

Б тільки присудком;

В підметом і присудком;

Г двома підметами і присудком.


Детальніше тут: https://site-logvinenko.webnode.com.ua/products/skhema-sintaksichnogo-rozboru-prostogo-rechennya-nabir-rechen-dlya-sintaksichnogo-rozboru-5-klas/

13.04. Обставина як другорядний члени речення. Вивчити §43, виконати вправу 437, 436.

12.04. Додаток і означення  - другорядні члени речення. Вивчити правила §41, 42. Виконати вправи 417, 425, 427. Перегляньте відео.




03.04.-10.04.  Види речень за метою висловлювання, за емоційним забарвленням. Вивчити правила  §40 с.163, 164, 165. Виконати вправу 408. Перегляньте відео.



30.03. Речення, його граматична основа. Речення з одним головним членом. Вивчити правила  §39 с.158, 159, 160. Виконати вправи 397, 400. 



Граматична основаодноскладні речення

29.03. ГРАМАТИЧНА ПОМИЛКА У СЛОВОСПОЛУЧЕННЯХ. Вивчити §38. Виконати вправи 389, 388. 

завдання 1  завдання 2



27.03. Повторити §35, виконати вправи 378,383. 

23.03. Синтаксис і пунктуація. Словосполучення і речення. Головне і залежне слово у словосполученні. Вивчити §35. Виконати вправи. 

21.03. Контрольна робота .35

Виконайте завдання. 

1. Виділена буква позначає той самий звук в усіх словах рядка

А Тернопіль, монітор, рішення В купатися, Тиса, тямущий

Б сіль, Нововолинськ, сюїта Г дисплей, Дрогобич, Дністер

2. Апостроф треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

А різдв..яний, під..єднати, ластів..я

Б тьм..яний, суб..єктивний, з..їдати

В арф..ярка, зв..язківець, бар..єр

Г св..ященник, розв..язати, безвір..я

3. М’який знак треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

А полтавс..кий, балкон..чик, здаєт..ся

Б брин..чати, сіл..ський, внучен..ці

В сім..десят, малесен..кий, зірон..ці

Г на стеблин..ці, черкас..кий, дз..обати

4. Подвоєні букви треба писати в усіх словах рядка

А гуаш..ю, радіст..ю, зустріч..ю

Б маз..ю, недбаліст..ю, заметіл..ю

В акварел..ю, подорож..ю, мит..ю

Г мід..ю, матір..ю, тін..ю

5. Букву н треба писати на місці пропуску в обох словах рядка

А дерев’ян..ий, щоден..ик

Б ячмін..ий, глинян..ий

В глибин..ий, бджолин..ий

Г район..ий, мільйон..ий

6. Букву й треба писати на місці пропуску в обох словах рядка

А сь..огодні, медаль..он

Б буль..он, міль..он

В баталь..он, ль..одовий

Г поль..овий, ма..оріти

7. Орфографічну помилку допущено в реченні

А Дерево стояло ще голе, однак на вітті його вже починалося

життя (Ю. Бедзик).

Б І ніч проминула, і сон не приніс забуття (Л. Костенко).

В Тьмяно полискували наповнені водою колії (О. Гончар).

Г Люблю довкіля степове безкрає, могутні м’язи рідної землі

(В. Стус).

8. Правильну вимову відображає звуковий запис слова

А зв’язок [зв’азок]

Б в’ється [вйец′:а]

В латаття [латат′а]

Г каньйон [канйон]

9. Доберіть слово з подвоєними буквами та складіть з ним речення.

10. Запишіть іменники любов, юність, сіль в орудному відмінку

однини.

20.03. Підготовка до контрольної роботи. Тренувальні вправи.

Вправа 1. Замість крапок поставте, де треба, м’який знак, поясніть правила його вживання. 

Низ…ко, пал…ма, Ірпін…ський, різ…блений, пот...мянілий, бояз…ко, близ...кий, ковз...кий, Гор...кий, слиз…ко, власниц...кий, колодяз…ні, їдален.., Уман…щина, діл…ниця, в’яз…кий, спіл…ні, низ…ка, камін...чик, мен…ший, біл…ший, тон…ший, шіст…надцять, п’ят…десят, близ...кіс…ть, таріл…ці, Хар…ків, буквар.., близ..ко, Об.., бунтар.., хар...ківс...кий,  виноградар.., низ…кий, токар..., долен…ці, сухар.., Натал…чин, поліс…кий, тюр...ма, вишен...ці, відмір...те, узбец..кий, казан..с..кий, календар.., нян..чить, п’ят...десят,  лицар.., удар…те,  кут…ній, лікар.., чес…тю,  у спіл…ці, віз...му, в’яз...кіс..т.., промін...чик, тітон...ці, селян…с…кий,  нен...ці. 

Вправа 2. Постате іменники у давальному відмінку. В одній колонці подайте слова з м’яким знаком, а в іншій – без м’якого знака. 

Кістка, тітонька, люлька, доленька, полька, вчителька, валер’янка, сторінка, долинка, ліщинка, тарілка, веселка, нічка, кулька, булка, жменька, ненька, вишенька, хвилинка, хатинка. 

Вправа 3. Перепишіть, замість крапок поставте, де потрібно, апостроф. В..язка, В..язьма, чер..вяк, дзв..якнути, зв..язувати, цв..ях, св..ято, б..юро, хлоп..я, бар..єр, Р..єпін, бур..ян, бур..як, Примор..я, мор..я, кур..єр, сер..йозний, узгір..я, пам..ять, Робесп..єр, моркв..яний, м..ясний.

Вправа 4. Від поданих слів утворіть прикметники.

Морква, олово, торф, дрова, риба, Різдво, дерево, трава, кров, мавпа, камінь

Вправа 4. Ігрове дослідження-відновлення

Записані на картках слова розберіть у дві колонки: у першу з подвоєнням букв, у другу — без подвоєння.

Ключ. Підкресліть у кожному слові першу букву — прочитаєте вислів В. Сухомлинського.

Мит..ю, огнен..ий, скажен..ий, височен..ий, антен..ий, тьмян..ий, вроджен..ий, ден..ий, орлин..ий, узбіч..я, Хмельнич..ина, неждан..ий, адресован..ий, однозмін..ий, вікон..ий, роз'єднан..ий, олов'ян..ий, нескінчен..ий, електрон..ий, дерев'ян..ий, умотивован..ість, без..ахисний, аграрно-сировин..ий, гіл..я, антропоген..ий, туман..ий.

Вправа 5. Самостійна робота в зошитах

Ключ. Підкресліть у кожному слові третю букву — прочитаєте народну мудрість.

Вірніст..ю, повін..ю, осін..ю, величніст..ю, якіст..ю, від..аллю, мит..ю, радіст..ю, з безліч..ю, доповід..ю, вартіст..ю, з точніт..ю, сіл..ю, заздріст..ю, у сміливост..і, плот..ю, за галуз..ю, смерт..ю, з розкіш..ю, віс..ю, велич..ю, шерст..ю, з розповід..ю, північ..ю, блакит..ю, зі зліст..ю, ненавист..ю, чверт..ю.

Вправа 6. Переписати подані слова, розкрити дужки. Пояснити правопис слів.

Бе(з)астережний, ві(д)аний, ві(д)окремити, бе(з)успішний, молодіс(т)ю, ро(з)броїти, світа(н)я, зна(н)ь, щас(т)я, столі(т)ь, Полі(с)я, ста(т)я, (л)яний, бо(в)аніти, Ві(н)и(ч)на, солдат(ч)ина, на(д)ністрянський, ві(д)зеркалилася, зако(н)ий, прикордо(н)ик, карти(н)а, (в)есь, (в)ічливий, розрі(с)я, пере(д)ень, неви(н)ий, самовпевне(н)о, стара(н)о, свяще(н)ий, сказа(н)ий, напруже(н)ість, самові(д)ано, захопле(н)ий, воста(н)є, незвіда(н)ий, вихова(н)ість, ю(н)ат, натхне(н)ий, вогня(н)ий, олов'я(н)ий, ці(н)ість.

Готуємося до тематичного оцінювання

Виконайте завдання. 

1. Виділена буква позначає той самий звук в усіх словах рядка

А Тернопіль, монітор, рішення В купатися, Тиса, тямущий

Б сіль, Нововолинськ, сюїта Г дисплей, Дрогобич, Дністер

2. Апостроф треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

А різдв..яний, під..єднати, ластів..я

Б тьм..яний, суб..єктивний, з..їдати

В арф..ярка, зв..язківець, бар..єр

Г св..ященник, розв..язати, безвір..я

3. М’який знак треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

А полтавс..кий, балкон..чик, здаєт..ся

Б брин..чати, сіл..ський, внучен..ці

В сім..десят, малесен..кий, зірон..ці

Г на стеблин..ці, черкас..кий, дз..обати

4. Подвоєні букви треба писати в усіх словах рядка

А гуаш..ю, радіст..ю, зустріч..ю

Б маз..ю, недбаліст..ю, заметіл..ю

В акварел..ю, подорож..ю, мит..ю

Г мід..ю, матір..ю, тін..ю

5. Букву н треба писати на місці пропуску в обох словах рядка

А дерев’ян..ий, щоден..ик

Б ячмін..ий, глинян..ий

В глибин..ий, бджолин..ий

Г район..ий, мільйон..ий

6. Букву й треба писати на місці пропуску в обох словах рядка

А сь..огодні, медаль..он

Б буль..он, міль..он

В баталь..он, ль..одовий

Г поль..овий, ма..оріти

7. Орфографічну помилку допущено в реченні

А Дерево стояло ще голе, однак на вітті його вже починалося

життя (Ю. Бедзик).

Б І ніч проминула, і сон не приніс забуття (Л. Костенко).

В Тьмяно полискували наповнені водою колії (О. Гончар).

Г Люблю довкіля степове безкрає, могутні м’язи рідної землі

(В. Стус).

8. Правильну вимову відображає звуковий запис слова

А зв’язок [зв’азок]

Б в’ється [вйец′:а]

В латаття [латат′а]

Г каньйон [канйон]

9. Доберіть слово з подвоєними буквами та складіть з ним речення.

10. Запишіть іменники любов, юність, сіль в орудному відмінку

однини.


ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ

16.03. Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних. Вивчити правила § 35 на с.143. Виконайте вправи 362, 363. Перегляньте відео до кінця.

15.03. Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних. Вивчити правила на с.139, 140-141.Виконайте вправи 347, 349.

Перегляньте першу частину відео:



13.03. Уживання апострофа. Вивчити §33 с.135, виконайте вправу 339.

вправа 1

вправа 2

вправа 3

вправа 4

вправа 5

09.03. Сполучення букв йо, ьо. Вивчити §32, виконайте вправу 327 (І, ІІ, ІІІ).



08.03. Уживання м'якого знака. Тренувальні вправи. Повторити §31.с.128-129. Виконайте вправи 315, 316.

вправа 1

вправа 2

вправа 3



 

01.02. Контрольна робота.

27.02.Виконайте вправи на закріплення

1. Спишіть слова вставляючи префікси з, с, роз, без.
(З,С)тримати, (з,с)полохано, (без, роз)журно, (без, роз)топтати, (без, роз)сумнівний. (Роз/)хитаний, (з/с)коротити, (з/с)хибити, (розі/)йтися, (с/к)азати.

2. Відредагуйте словосполучення, перевірте написання У-В та І-Й.
День й ніч, відпочили у аквапарку, фото в вайбері, банк в сматрфоні, друзі ідуть. Живе у Івано-Франківську, вечір в місті, ввійшов в школу, Ольга і Андрій, й на тім рушничкові…

3. Складіть 2 речення з прийменниками з/зі/із

4. Змініть слова так, щоб відбулося чергування    о-а,  е-і ,  е –и    

Гонити, деру, клонити, берегти, текти, летіти.

5. До поданих слів доберіть спільнокореневі чи ті, що мають іншу форму, щоб відбулося чергування о, е з і. 

Школа,   рік,   пиріг,  гора.

6. Від поданих іменників утворіть прикметники, поясніть правила чергування приголосних.

Місяць, сонце, рух, вік,  відвага,  рука 

22.02. Підготовка до контрольної роботи. Вимова й написання голосних і приголосних звуків.  Уподібнення. Спрощення. Чергування.  Тренувальні вправи 

виконайте завдання для підготовки до контрольної роботи


16.02.-20.02. Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків. Вивчити  § 28 на с. 116. Виконайте вправу 293  та  завдання '1



15.02. Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків. Вивчіть правила  § 27 на с. 113. Виконайте вправи 280, 282 ,

завдання 1

Відео до уроку

13.02. Спрощення в групах приголосних. Повторіть правила  § 26 на с. 106, 110. . Виконайте вправу 273, 274 та  завдання 1, завдання 2 


09.02. Спрощення в групах приголосних. Повторіть правила  § 26 на с. 106 

07.02. Спрощення в групах приголосних. Вивчіть § 26 на с. 106  Виконайте вправи 273, 274 та онлайн-вправу



06.02. ПРАВОПИС ПРЕФІКСІВ З- (С-, ЗІ-), РОЗ- (РОЗІ-), БЕЗ-. Вивчіть § 25 на с. 106  Виконайте вправи 261, 266 та онлайн-завдання. 

Виконайте  онлайн-завдання 

Перегляньте відеоурок:



02.02.Вимова приголосних звуків. Вивчіть правила § 24 на с. 101-102.  Виконайте вправи 246, 250. 

01.02. Вимова приголосних звуків. Вивчіть правила § 24 на с. 101-102.  Виконайте вправи 246, 250. 



30.12. Ненаголошені голосні е, и,о в коренях слів. Вивчіть правила на с. 97, 98. Виконайте вправи 236, 240. 

Перегляньте навчальні відео для закріплення матеріалу.




15.12. Контрольна робота.

12.12.-14.12. Наголос. Словник наголосів. Вивчити § 22 на с.91. , 94-95. Виконайте вправи 226 

08.12. Склад. основні правила переносу слів. Вивчити § 21 на с.87, 88. Виконайте вправи 212 (І,ІІ завд.), 215.

07.12. Контрольний диктант. Повторити правило на с. 84. 

03.12.-05.12.  Звукове значення букв я, ю, є, ї, щ.  Фонетичний розбір слова. Вивчити правило на с. 84. Виконайте вправи 199, 200

23.11. Приголосні дзвінкі і глухі. Вивчити правила на с.79,80. Виконайте вправи 187, 188, 189. Перегляньте навчальне відео. Виконайте завдання для самоперевірки "Завдання на мільйон"

17.11. Приголосні тверді й м'які, шиплячі, пом'якшені. Вивчити § 18 на с.75-76. Виконайте вправи 185, 183.

16.11. Фонетика.Графіка. Орфографія. Орфоепія. Звуки мови й звуки мовлення. Голосні і приголосні звуки. Вивчити § 17 на с. 72,. 73, 74. Вправи 174, 175. Спів птахів, Голос струмка

14.11. ПРАВОПИС ЗНАЧУЩИХ ЧАСТИН СЛОВА(ПОВТОРЕННЯ). ОРФОГРАМА.

Вправа 143, 149. Завдання 1, Завдання 2, Завдання 3

10.11. Контрольна робота з теми "Будова слова".


1.     Укажіть рядок, у якому всі слова спільнокореневі.

А гора, горе, згоріти

Б гора, гори, горою

В гора, гірка, Підгірці

Г гора, насип, узвишшя

2.     Визначте рядок, у якому всі слова ма­ють нульове закінчення.

А зачинити, світло, тінь

Б весело, кімоно, навстіж

В метро, вечір, ходити

Г хліб, заспівав, перехід

3.     Знайдіть рядок, у якому всі слова не­змінні.

А говорити, гомін, голосно

Б пальто, село, вікно

В трюмо, безпечно, навзнак

Г вечір, ніч, день

 4.Визначте рядок, у якому в усіх словах правильно виділено основу й закінчення.

А пишем о , безмежний , автокран

Б сумува ти , весел о , школ яр

В читають , дощик , пол е

Г такс і , побач у , світильник

 5.Укажіть рядок, у якому всі слова складаються лише з кореня і закінчення.

А політ, таксі, такса

Б вихід, рама, яскраво

В ліс, молоко, білий

Г веселий, весело, веселка

 6. Знайдіть слово, яке відповідає пода­ній схемі: ¬ ᴖ ^ .

А надворі

Б поприбирати

В зв’язок

Г безневинний

7.     У слові пришвартуватися префікс при-має значення

А приєднання

Б приближення

В неповної дії

Г знаходження поблизу чогось

 8.Укажіть рядок, у якому при-в усіх словах не виступає префіксом.

А прихід, приїзд, приліт

Б привілей, приватний, примула

В прибіг, прихильник, прибуток

Г прикордонник, приплід, примусовий

 9.Укажіть рядок, у якому всі слова на­писано без орфографічних помилок.

А призирливий, безпечний, рожчепити

Б прихильний, розсмішити, сфотографу­вати

В прекрасити, безпідставний, росцвісти

Г розшукати, престаркуватий, зховати

 

 

 

1.     Розберіть за будовою слова.

Безстрашний, небезпечно, присвятити, при­хід, розступитися, семитонний.

 

2.     Доберіть до поданих слів по 3–4 спільнокореневі.

Птах, повечеряти, беззвучно.

 

3.     Виправте помилки, пов’язані з неви­правданим уживанням спільнокореневих слів і форм того самого слова.

Лисиця безшумно пробиралася між камін­ням. Раптом якийсь шум насторожив лисицю. Лисичка раптово припала до землі.

 

09.11. Повторення та узагальнення вивченого з теми "Будова слова". Повторіть відомості з розділу. Виконайте вправу 161. 

07.11. Суфікс - значуща частина слова. Опрацюйте параграф 13 на с.57, 58, 59. Виконайте вправи 135, 136.

03.11. Розвиток мовлення. Особливості твору-опису тварини. Письмовий твір-опис тварини з використанням префіксів і суфіксів, що надають словам емоційного забарвлення і виразності (наприклад: пречудовий, найбільший..., величезний, манюсінький, м'якенький  та інші). 

Діти, ми з вами писали переказ, у якому був опис тваринок бобрів. Пригадайте, які особливості будови тіла, поведінки та способу життя цих тварин були описані в цьому тексті. Тепер ви самостійно опишіть свого домашнього улюбленця або просто тваринку, яка вам подобається. 

Не забувайте, що в описі мають бути приблизно такі пункти плану: 1. Назва тваринки, кличка (якщо є), її загальна характеристика.

2. Опис тварини (колір, які у неї мордочка, лапки, хвіст, вуха, очі тощо). 

3. Характер тварини або повадки (грайлива, серйозна, зла, добра та інше). 

4. Поведінка вашого улюбленця.

5. Можете розповісти цікаву історію, яка сталася з вашим читирилапим другом.

 6. Висловіть своє ставлення до  тварини та до тваринного світу в цілому. 

6. Що б ви порадили дітям, які байдужі до тварин або у яких  немає  чотирилапих друзів.

Перегляньте навчальне відео, повторіть матеріал про види описів та приступайте до роботи. Пам'ятайте: спочатку пишемо на чорновику, читаємо написане, виправляємо, коригуємо, а потім переписуємо в зошит. 
Можете до твору додати фото вашого улюбленця.




02.11. Написання префіксів пре-, при-, прі. Опрацюйте матеріал § 15 на с. 63.  (вивчіть правила). Виконайте усно вправу 145 та письмово вправи 146, 147, 155. Перегляньте для закріплення експрес-урок.



31.10. Префікс - значуща частина слова. Уважно виконайте завдання 121 усно. Прочитайте та запам'ятайте правило на с. 55. Виконайте письмово вправи 123, 127.         

26.10 - 27.10. .Аналіз письмового переказу. Корінь слова. Спільнокореневі слова та форми слова. Вивчіть правила § 13 на с. 50. Виконайте вправи 111, 115. Перегляньте експрес-урок за темою та ще раз повторіть матеріал.
24.19. Розвиток мовлення . Контрольний письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю "Бобри". 


\                                   Пам’ятка для учнів «Як писати переказ»

1.Не відволікайтеся під час прослуховування тексту; слухайте уважно вчителя.
2. Під час першого прослуховування тексту намагайтеся уявити почуте в образах, а також час і місце, про які йдеться.
3. Після першого прослуховування тексту намагайтеся згадати, з яких за змістом частин він складається (частини співвідносні з абзацами) і в якій послідовності розгортаються події чи йде виклад думок.
Протягом відведених 5 хвилин між двома читаннями тексту можна занотувати в чернетці слова, словосполучення, прості речення, дати, умовні позначення (по суті, це має бути план переказу).
4. Під час повторного читання не намагайтеся записати абсолютно все чи майже все почуте в чернетку, краще занотовуйте ключові слова, словосполучення чи невеликі речення, дати й власні назви. Радимо при цьому в чернетці пропускати між записами по одному-два рядки для того, щоб потім уписати у вільні місця відтворене з пам’яті.
5. Написавши переказ у чернетці, уважно прочитайте й відредагуйте його (перевірте текст на предмет тавтології, багатства словника, поділу на абзаци, милозвучності, правописного оформлення тощо).
6. Уважно перепишіть редагований текст начисто.

20.10.   Будова слова. Орфографія. Основа слова і закінчення. Змінні і незмінні слова. Вивчіть матеріал підручника  § 10 с. 45, 46, 47. Виконайте вправи 107, 108.   

19.10. Контрольна робота з теми ЛЕКСИКОЛОГІЯ. Виконуємо на окремих аркушах, потім здасте. 

 


1. Позначте рядок з реченням, у якому неправильно вжито слово неділя.

А У неділю рано зілля копала (Народна пісня);

Б Була неділя — тихий час дозвілля (М. Рильський);

В Ця неділя була важкою: щодня по шість уроків (3 розмови);

Г У неділю Кайдаші пішли до Довбушів на оглядини (І. Нечуй-Левицький).

2. Позначте рядок, у якому всі прикметники вжиті в переносному значенні:

А солодкий сон, солодка цукерка, гіркий полин, гіркий смак;

Б білий сніг, білий голуб, біла заздрість, білі скроні;

В гострий погляд, добре серце, тепле слово, солодкий спів;

Г теплий одяг, гострий ніж, гостре слово, тверда рука.

3. Позначте рядок, у якому вказані слова становлять синонімічний ряд:

А височина, вершина, високий, височінь;

Б мовчазний, безмовний, неговіркий, небалакучий;

В слово, словник, словотвір, словниковий;

Г мовити, говорити, кричати, слухати.

4. Позначте пару слів, що є антонімами:

А велетень, гігант;                

Б мужній, сміливий;

В велетень, силач;               

Г велетень, карлик.

5. Позначте рядок, у якому словосполучення є омонімами:

А крило літака — крило лелеки;

Б моторний хлопець — моторний цех;

В палаючий степ — палаюче сонце;

Г радісний погляд — сумний настрій.

6. Позначте рядок, у якому всі вказані слова є багатозначними:

А абрикос, балет, голос, доля;

Б азбука, бігти, говорити, дивуватися;

В голова, дружина, міст, пілот;

Г артист, кипіти, важкий, гарячий.

7. Укажіть рядок, у якому всі слова є паронімами

А ефектний – ефективний, ясний – темний 
Б адрес – адреса, роздумувати – мислити 
В голосний – голосовий, пам’ятка – пам’ятник,

Г досвідчений – освічений, добрий – злий,

8. Складіть речення з омонімами. - рукав; череда.

9. Запишіть в одну колонку слова, вжиті в прямому значенні, в іншу – в переносному.

Тепле літо, тепле слово, теплий кожух; дитя сміялося, сміялося сонце; залізний  цвях, залізний характер; полетіли думки, полетіли птахи.


До слів сміятися, багато, сміливий доберіть по кілька синонімів.

10.  Запишіть прислів’я, підкресліть антоніми.

Все добре переймай, а зла уникай.

Маленька праця краща за велике безділля.

Багато грибів – мало хліба того року.

Не той молодець, що починає, а той, що кінчає.

11. Складіть і запишіть міні текст-розповідь  на тему «Затишно дітям в пазусі казок» (про значення казки в житті дитини), використайте слова-антоніми та слова, вжиті в переносному значенні (підкресліть їх)

17.10. Узагальнення вивченого з теми "Лексикологія". Повторити відомості з теми пар. 4-7. Виконайте тестові завдання Тест з теми Лексикологія

13.10. Пароніми. Вивчити §7 с.33  Виконайте вправи 72, 73 усно, 74, 75 письмово. Завдання 1, Завдання 2, Завдання 3

12.10. Омоніми. §6 с.31-32. Виконайте вправи 68, 71.  виконайте тренувальні онлайн вправи "ОМОНІМИ"

06.10. Антоніми. Вивчити §5 с.27-28. Виконайте вправи 57, 58, 64. За бажанням виконайте онлайн вправу АНТОНІМИ.

05.10. Пряме й переносне значення слів. Вивчити параграф 4. с. 24. Вправи 45, 53. Перегляньте навчальне відео про СИНОНІМИ 

03.10. Опис тварини.Прочитати текст на с.227 ("Кріт"). Зробити письмовий переказ за планом у зошиті. Перегляньте відеоурок про СИНОНІМИ

26.09. Написати твір-розповідь на тему "Як я можу допомогти птахам і тваринам" (або "Як я допоміг птахові (чи тваринці)" 

22.09. За тлумачним словником знайти і записати значення слів: криниця, картатий, горілиць, осоння. Онлайн-словник ТУТ.

21.09. Розвиток мовлення. Скласти пригоду-розповідь про Грицька Мамая та його суперавтомобіль "Феррарі" (5-7 речень).

19.09. Виконайте вправу 23 (дописати розповідь).      

16.09. Народні казки. Переказувати казку нас. 21-24.Дати відповіді на питання після казки. 

15.09. Виконайте вправи 20, 21.

14.09. Повторення.Виконайте вправи  17 (доробити), 18 письмово. 

12.09. Повторення вивченого. Виконайте вправи 11, 17.

08.09. Види мовленнєвої діяльності. Виконати вправу 22 ( письмово за старим підручником)

07.09. Мова і мовлення. Види мовленнєвої діяльності. Виконати вправу 11 (за старим підручником), дати відповіді на питання після тексту.

05.09. Значення мови в житті суспільства. Завд. 2 (письмово), завд.3 (усно).

Немає коментарів:

Дописати коментар

Самоосвіта - шлях до успіху. Тисніть на зображення, повторюйте матеріал та виконуйте вправи.

Тренажер з українського правопису

https://webpen.com.ua/index.html#exercises