ІНДИВІДУАЛЬНЕ НАВЧАННЯ. Українська мова

 Українська мова

Електронний розклад Високобайрацької гімназії

 дивіться тут РОЗКЛАД УРОКІВ

02.10.Прочитай. Упиши пропущені слова. Продовж текст двома-трьома власними реченнями.

Лісова красуня Її знайшли торік на лісовій галявині, Маленька, худа кізка благально дивилась на людей. ______ ніби чекала порятунку. Лісник та його дружина принесли маленьку_____ додому. _______ спочатку навчили пити молоко з соски. Потім ________ почала їсти кашу, стала пастися. Рана на ніжці загоювалася. Минув час. ______ стала стрункою лісовою красунею. Особливо подружилась _________ з Маринкою . Ходить з _______ по хліб до магазину. Зустрічає _______ біля дому після занять у школі.

25.09. Прочитай.  Випиши слова, які відповідають на питання який? Яка? Яке? Які? разом із словами, які вони пояснюють. Наприклад:  українське літо, …

Українське літо.  Який чарівний, розкішний літній день в Україні. На чистому небі  – ні хмаринки. У безмежному полі – ні звуку. Усе начебто завмерло. Угорі тільки в небесній глибині тремтить сірий жайворонок, і срібні пісні летять повітряними сходами на землю. Зрідка кигикання чайки чи дзвінкий голос перепела пролунає в степу. Ліниво й бездумно стоять підхмарні дуби, і сліпучі удари сонячного проміння запалюють цілі мальовничі маси листя. Яке повне розкошів і солодкої знемоги українське літо!








































30.05.-03.06. Головні члени речення.  Підмет і присудок. Перегляньте навчальне відео "Граматична основа речення", "Казка про підмет і присудок"

Виконай завдання.

1. До поданих речень добери слова, які відповідають на питання хто? що?

1. ... працює цілий день.

2. ... витьохкують  у саду.

3. Сьогодні  .... зібралися біля пам'ятника Т. Шевченку.

4. ... - вільна й незалежна держава.

5. ... залюбки допомагаю мамі по господарству.

2. Списати текст, підкреслити однією лінією слова, що відповідають на питання хто? що?

         Дрібні осінні дощики зовсім не схожі на літні грози. Восени дощі йдуть безперестанку. Земля вже не просихає скоро. Вітер дме постійно, далеко розносить стигле насіння дерев і трав.

         Листя на деревах починає зрідка жовтіти ще наприкінці серпня. У вересні ви помічаєте, як на зеленій березі з’являються жовті, золотисті листочки. Першою розвинулася береза. Вона ж першою починає жовтіти. Незабаром і тремтлива осика стоїть уся червона, багряна, золотава, але поривчастий осінній вітер зриває і це останнє вбрання. Він крутить у повітрі легким листям, устеляє ним мокру землю, яка збирається на зимовий спочинок.

27.05. Розвиток мовлення. Складіть усну розповідь на тему "Вулиця, на якій я живу", використовуючи описи природи та основних будівель, які тут розташовані.

23.05. Повторюємо відомості про іменник.

 1.     Прочитай іменники. Визнач число, рід, відмінок іменників, запиши їхню початкову форму за зразком.

Зразок: землею – (чим?), одн., жін. р., Ор. в.; земля

ü грушею- _______________________________

ü ненькою-_______________________________

ü кішкою-________________________________

ü на  небі-________________________________

ü сестри-_________________________________

2.     Спиши фразеологізми, постав іменники в потрібному відмінку.

ü пекти (рак)__________________________

ü поросло (трава)______________________

ü (кури) на сміх ________________________

ü кривити (душа)_______________________

ü (думка) багатіти______________________

3.     Орієнтуючись на вказаний цифрами порядок букв алфавіту, склади та запиши нові слова за зразком.

Зразок: 1,2,21,11,15,19,22 – абрикос

ü 2,24,21,33,15-

ü 3,7,6,17,12,6,31-

ü 3,24,16,11,27,33-

ü 19,16,12,3,7,27,31-

ü 10,19,29,11,23-

4.     З поданих іменників утвори інші слова, використовуючи букви, що є в слові, за зразком.

Зразок: айстри – рис, сир, тир.

ü левада –

ü кукурудза –

ü патріот –

ü трамвай –

ü комбайн –

5.     Визнач число, рід, відмінок іменників.

ü вікна

ü зошитом

ü малюнок

ü синочку

ü книжку

ü на машині

ü у телефоні

ü сонцю

ü за вікном

     

 


20.05. Повторюємо правила спілкування. 

П’ятихвилинка читання
Українське літо
Який чарівний, розкішний літній день в Україні. На небі – ні
хмаринки. У полі – ні звуку. Усе начебто завмерло. Угорі тільки в небесній глибині тремтить жайворонок, і срібні пісні летять  повітряними сходами на землю. Зрідка кигикання чайки чи дзвінкий голос перепела пролунає в степу. Ліниво й бездумно стоять підхмарні дуби, і сліпучі удари сонячного проміння запалюють цілі мальовничі маси листя. Яке повне розкошів і солодкої знемоги українське літо!

Склади діалог з другом, у якому розкажи про свої плани на літо (5-7 реплік)

16.05. Відмінювання іменників за відмінками. 

Виписати з тексту іменники, визначити їх рід, число, відмінок. Наприклад: землю - іменник жіночого роду, однина, З.в.

Рідна земля

         Немає нічого милішого за рідну землю. Особливими чарами віє від неї навесні.

         Вже відтала земля. Оживає травичка і тягне до сонця свої зелені вушка. Вона немов прислухається до жайворонкової пісні, що ллється з теплого голубого неба. Стовбурами дерев починають бродити цілющі соки. Перекреслюють небо голосні косяки диких гусей. Вони летять під чисті зорі, на тихі води нашої України. Виходять з берегів річки.

Скоро вже розпустяться листочки, зацвіте все навкруги, гаї і сади сповняться солов’їним співом. Прекрасна весна у рідному краї.

13.05. Відмінювання іменників за відмінками. 

Відмінювання іменників. Відмінки іменників

В українській мові іменники, пов’язуючись у реченні з іншими словами, змінюються за відмінками. Таким чином відбувається відмінювання іменників. Українська мова налічує сім відмінків, кожен з яких, окрім кличного, відповідає на питання.

Відмінювання іменників за відмінками

Відмінок

Питання

Приклад

Називнийхто? що?дівчина
Родовийкого? чого?дівчини
Давальнийкому? чому?дівчині
Знахіднийкого? що?дівчину
Оруднийким? чим?дівчиною
Місцевийна/у кому? на/у чому?на дівчині
Кличний

дівчино

 

Називний відмінок називається прямим, усі інші – непрямими. Форма називного відмінка однини є початковою формою іменника.

Пригадай!

Іменники – назви неістот у називному та знахідному відмінках відповідають на питання що? Для розрізнення цих відмінків до іменника слід поставити одразу два питання (істоти і неістоти).

Зверніть увагу!

Іменник у формі називного відмінка означає того, хто виконує дію, і виступає у реченні підметом. Іменник у формі знахідного відмінка означає предмет, на який спрямована дія, і виступає у реченні додатком.

Наприклад: Стоїть стіл (Н.в.); Ремонтую стіл (Зн.в.)

Запам’ятай!

Іменники у кличному відмінку виступають звертанням і не бувають членами речення.

Наприклад:
Ой не ходи, Грицю, та й на вечорниці…

Завдання. Провідміняйте за відмінками такі слова: пісня, журавель, небо, веселка, озеро.


09.05. РМ №23. Говоріння. Відтворення готового тексту. Прослухайте текст художнього стилю "Собака - друг людини". Перекажіть усно. Сформулюйте й запишіть 3 питання за змістом тексту. Складіть і запишіть 3 речення про вашу улюблену тварину.

29.04. Аудіювання тексту художнього стилю. 


25.04. Переписати вправи 470, 471


22.04. Навчальне аудіювання.  Прослухай текст
"Смугаста палиця". Виконай тестові завдання до нього (після аудіотексту)

18.04. Виконайте завдання за посиланнями. "Власні назви", "Велика буква і лапки у власних назвах"


15.04. Складання тексту з поданих сюжетних малюнків. Роздивись малюнки. Склади за поданими малюнками 2-3 речення спочатку усно, потім запиши ці речення.













11.04. Виконуємо вправи на розвиток логічного мислення.

У кожному рядку підкреслити "зайве" за лексичним значенням слово. 

Хоробрий, злий, відважний, сміливий.

Яблуко, слива, огірок, груша.
Молоко, сир, сметана, хліб.
Година, хвилина, літо, секунда.
Ложка, тарілка, каструля, сумка.
Сукня, светр, шапка, сорочка.
Мило, мітла, зубна паста, шампунь.
Береза, дуб, сосна, суниця.
Книга, телевізор, радіо, магнітофон.


Дощ, сніг, град, блискавка, мряка.

Бавовна, вовна, нейлон, льон, шовк.
Кидати, штовхати, жбурляти, метати, розкидати.
Бук, ясен, ялина, верба, клен.
Вишневий, червоногарячий, бордо, малиновий, шафрановий.
Кінь, вовчиця, лань, кобила, вівця.
Нарцис, гладіолус, пролісок, хризантема, тюльпан.




08.04. Роздивись фото. Склади і запиши словосполучення, дібравши до поданих слів прикметники. Наприклад:

Небо-чисте, блакитне, безхмарне, прозоре, весняне.

Річка -

Вода - 

Трава-

Ліс-

Дерева-

Повітря-

Весна-



04.04. Велика  буква і лапки у власних назвах.

1.Спишіть текст, напишіть з великої чи з маленької букви іменники, що в дужках

                                  Дитинство поета

   


Року 1814, з 26 на 27 лютого старого стилю, темної ночі, перед світом у селі  (м, М)оринцях, на (з, З)венигородщиши, в хаті (г, Г)ригорія (ш, Ш)евченка, кріпака пана (е, Е)нгельгарда,  блиснув у вікні єдиний на все село вогник. Народилась нова панові кріпацька душа, а (у, У)країні - її великий співець - (т, Т)арас (ш, Ш)евченко.

  Минає рік, і два, і п’ять років...Росте(т, Т)арас. Тільки зіп’явся на ноги, почалося те дитяче бурлакування. Батьки - на панщині, брат десь пастушить, сестра (к, К)атерина на городі, а ти, (т, Т)арасе, куди хочеш: на леваду, до ставу, за село, до млина, у той сад густий та темний, за сад на могилу...(За С.Васильченком).


2. Вибірковий диктант. Із тексту виберіть і запишіть іменники - власні назви.

   Поділля - це історико-етнографічний район, що займає  головно басейн межиріччя Південного Бугу і лівобережного Середнього Подністров’я. Це більша частина Вінницької, Хмельницької, Тернопільської та суміжна з нею на півдні  частина Чернівецької області. Назва Поділля зустрічається в пиcемних джерелах XIVст., ще раніше (початок  XIII ст..)фіксується вживанням назв Пониззя, чи Русь долішня. Відповідно давнє найменування жителів - подоляни, поділяни.

   Здавна Поділля заселяли східнослов’янські племена тиверців і уличів. Після занепаду княжоруської державності Поділля захопила Литва. Згодом спочатку Західне, а після люблінської унії (1596 р.)  Східне Поділля опинилося під владою Польщі.

   Неодноразово поневолювали цей край турецько - османські загарбники. Після першого і другого поділів Польщі Західне Поділля відійшло до Австрії, а Східне разом з Правобережною Україною до Російської імперії.

   Етнографічне Поділля - один з найсвоєрідніших районів України.

   „Красо України, Подолля”,- писала Леся Українка про цей край, маючи на увазі не тільки чарівність його природи, а й багатство  та неповторність народної культури.

                    

01.04. Добрий день. Тема уроку: Велика літера у власних іменниках. Вживання великої букви у власних іменниках (на письмі)

Роздивись фото тварин,  біля кожного напиши назву тварини та придумай їй кличку. Наприклад: поросятко Жорик, корова Квітка ...

Результат пошуку зображень за запитом "фотографії тварин"
Результат пошуку зображень за запитом "фотографії тварин"
Результат пошуку зображень за запитом "фотографії тварин"
Результат пошуку зображень за запитом "фотографії тварин"
Результат пошуку зображень за запитом "фотографії тварин"
Результат пошуку зображень за запитом "фотографії тварин"
Результат пошуку зображень за запитом "фотографії тварин"
Результат пошуку зображень за запитом "фотографії тварин"
Результат пошуку зображень за запитом "фотографії тварин"
Результат пошуку зображень за запитом "фотографії тварин"
Результат пошуку зображень за запитом "фотографії тварин"
Результат пошуку зображень за запитом "фотографії тварин"
Результат пошуку зображень за запитом "фотографії тварин"
Результат пошуку зображень за запитом "фотографії тварин"

Перепиши слова, обираючи, де треба, велику букву.

 (Б,б)огоматір, (Б,б)іблія, (Р,р)іздво (Х,х)ристове, (Д,д)ень української (П,п)исемності та (М,м)ови, (П,п)олтавська битва, (Д,д)ень (У,у)чителя, (Ч,ч)орне море, (А,а)втономна (Р,р)еспубліка (К,к)рим, (П,п)оділля, (Є,є)вропейський (С,с)оюз, (К,к)абінет (М,м)іністрів України, (П,п)рикарпаття, (В,в)ерховна (Р,р)ада України, (К,к)онституція України, (П,п)резидент України, (Н,н)ародний артист, річка (П, п)івденний (Б,б)уг, комета (Г,г)аллея, (С,с)офійський  (С,с)обор, (К,к)иєво-(П,п)ечерська (Л,л)авра, гора (Г,г)оверла, (С,с)вятий (М,м)иколай,(Ж,ж)ан-(Ж,ж)ак (Р,р)уссо, (Д,д)алекий (С,с)хід.



28.03. Добрий день. Сьогодні працюємо із текстом. Прочитай текст. Випиши в зошит слова, які означають предмети і відповідають на питання хто? що? Намалюй український пейзаж, використай яскраві кольори. Малюнок сфотографуйте і пришліть мені. ❤

Подивіться на наші степи, долини, переліски. Скільки тут краси, яка вона різноманітна! Яке багатство барв, кольорів і відтінків! Правий берег Дніпра горбистий. Горби йдуть немов хвилями. І чим далі хвиля, тим тонші, ніжніші барви накладає на неї сонце. Подивіться на першу. Тут можна розрізнити кожне дерево, навіть стебло соняшника.

         Подивіться на другу хвилю. Вона сіра, як отара овець у тумані. Дерева на тих горбах здаються табунами гусей, що опустилися відпочити перед далекою дорогою.

 А третя хвиля синя. Вона схожа на пелюстки тендітних пролісків. На ній уже можна тільки вгадати, а не розрізнити лісосмуги, прямокутники полів. Усе це ховається в якомусь серпанку.

( 102 слова)

25.03. Повторюємо орфограми. Устав пропущені букви.

І. З..рно, ш..рокий, ш..лестіти, мер..жити, з..мовий, п..кти, д..рево, ш..птати, ч..рвень, п..ньок, пш..ниця, вер..сень, в..селощі, с..ненький, б..регти, с..вина.

ІІ. Л..генький, к..рівник, д..рев’яний, поп..лище, в..сокий, бл..скавиця, ст..повий, ст..регти, с..джу, зн..міг, кл..новий, б..режок, х..мерний, ш..рочінь.

ІІІ. Чот..рнадцять, промов..ць, ож..ледь, руч..нька, дал..ч, ожел..диця, бер..говий, пер..казати, мат..матика, ч..шу, т..хенький, лож..чка, м..даль.

 

Прочитай  слова, запам’ятай  їх правопис.

 І. Чесний, шістнадцять, серце, пестливий, шістсот, тижневий, щасливий, корисний, проїзний, якісний, жалісливий, вісник, захисний, кількісний, заздрісний, рідкісний, улесливий, баластний.

ІІ. Усний, бризнути, зап’ястний, баластний, свиснути, шелеснути, перехресний, тоскний, контрастний, провісник, щасливий, швидкісний, рідкісний, обласний.

Прочитай прислів’я, запиши їх. Запам’ятай, як пишуться виділені слова

 Язикатий і хвастливий часто лінивий. 2. Де слова масні, там пироги пісні. 3. Не родися красива, а родися щаслива. 4. Таке буде, як рак свисне, а п’явка мнявкне. 5. Весняне сонце – то дівчини серце. (Нар. творч.)

21.03. Прочитай. Упиши пропущені слова. Продовж текст двома-трьома власними реченнями.

Лісова красуня Її знайшли торік на лісовій галявині, Маленька, худа кізка благально дивилась на людей. ______ ніби чекала порятунку. Лісник та його дружина принесли маленьку_____ додому. _______ спочатку навчили пити молоко з соски. Потім ________ почала їсти кашу, стала пастися. Рана на ніжці загоювалася. Минув час. ______ стала стрункою лісовою красунею. Особливо подружилась _________ з Маринкою . Ходить з _______ по хліб до магазину. Зустрічає _______ біля дому після занять у школі.


Прочитай.  Випиши слова, які відповідають на питання який? Яка? Яке? Які? разом із словами, які вони пояснюють. Наприклад:  українське літо, …

Українське літо.  Який чарівний, розкішний літній день в Україні. На чистому небі небі – ні хмаринки. У безмежному полі – ні звуку. Усе начебто завмерло. Угорі тільки в небесній глибині тремтить сірий жайворонок, і срібні пісні летять повітряними сходами на землю. Зрідка кигикання чайки чи дзвінкий голос перепела пролунає в степу. Ліниво й бездумно стоять підхмарні дуби, і сліпучі удари сонячного проміння запалюють цілі мальовничі маси листя. Яке повне розкошів і солодкої знемоги українське літо!

 ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


18.03. Частини мови. Робота з картками "Доповни і прочитай". Прочитай слова, запиши в зошит і запиши, на які питання вони відповідають: хто? або що? 

14.03. РМ 17. Робота з картками "Вчимось читати по складах". Прочитай назви тварин і запиши в зошит.  Склади про 1 з них  усну розповідь (хто це, який має вигляд, де живе, чим харчується, особливості поведінки тощо).





Іменник.  Загальне поняття про іменник. 

Іменники, що означають назви істот і неістот

Немає коментарів:

Дописати коментар

Самоосвіта - шлях до успіху. Тисніть на зображення, повторюйте матеріал та виконуйте вправи.

Тренажер з українського правопису

https://webpen.com.ua/index.html#exercises