7 клас. Українська література.

 Вітаю, шановні 7-класники! 

Електронний розклад Високобайрацької гімназії

 дивіться тут РОЗКЛАД УРОКІВ

Нагадую для тих, хто працює самостійно: виконані завдання та інші письмові роботи пересилаємо мені у вайбер.   

 

Домашні завдання

12.01. Григір Тютюнник. Автобіографічна повість "Климко". Характеристика образу Климка.Художні особливості твору. Дочитати повість, уміти переказувати. підготувати розповідь про головного героя - Климка.

10.01.  Григір Тютюнник. Автобіографічна повість "Климко". Прочитати повість на с. 119-139. Дати відповіді на пит. 4-10. на с.139, 140. За бажанням скористайтеся аудіоверсією твору. →АУДІОКНИГА

27.11.  Прочитайте відомості про письменника М. Стельмаха на с. 91 та почніть читати повість "Гуси-лебеді летять" 1 і 2 розділи. Виконайте письмово завдання 1,2 на с. 97 та завдання 1 на с. 105. 

Про М.Стельмаха

16.10Контрольна робота №1. Суспільно-побутові пісні. Коломийки. Іван Франко (розгорнуті відповіді на запитання). 

12.10. Патріотична ідея у повісті "Захар Беркут". Д/З: Написати вільне есе на тему "Сила народу - в єдності!". Підготуватися до контрольної роботи.за розділами "Суспільно-побутові пісні" , творчість І.Франка.

09.10.  Порівняльна характеристика образів Захара Беркута й Тугара Вовка. 

Дочитати повість "Захар Беркут"!!!!!!. Підготуватися до самостійної роботи (розгорнуті відповіді на питання). Спробуйте самостійно визначити й записати в зошити тему та основну думку повісті. Які проблеми порушує автор у творі? (визначити 2-3 проблеми). Будьте готові прослідкувати становлення і розвиток образів Захара Беркута та Тугара Вовка (ці питання ми обговорювали на попередніх уроках).

05.10. Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Порівняльна характеристика образів Захара Беркута й Тугара Вовка.

 Д/З: Скласти цитатний план характеристики героїв повісті. уміти знаходити цитати в тесті.

Цитатна характеристика героїв


02.10. Патріотична ідея твору. Образи Максима та Мирослави.  Д/З: Дочитати повість "Захар Беркут". Підготуватися до самостійної роботи (розгорнуті відповіді на питання). Спробуйте самостійно визначити й записати в зошити тему та основну думку повісті. Які проблеми порушує автор у творі? (визначити 2-3 проблеми). Будьте готові прослідкувати становлення і розвиток образів Захара Беркута та Тугара Вовка (ці питання ми обговорювали на попередніх уроках).

28.09.  Читати і переказувати розділи повісті І.Франка "Захар Беркут" (до 4 розділу). Уміти характеризувати образи-персонажі. 

25.09. Опрацювати біографічні відомості про Івана Франка (с.19-20). Читати повість "Захар беркут" (І, ІІ розділи), уміти переказувати. Складати план прочитаного.

БІОГРАФІЯ

ПОВІСТЬ "Захар Беркут" читати тут



















 

21.04. Особливості художніх засобів новели:роль деталей, часові площини, розвиток сюжету, композиція.

Коментоване читання новели, відповіді на питання після твору. 

20.04. Л.Пономаренко.  "Гер переможений" . Загальнолюдська ідея гуманізму і толерантності в новелі. ТЛ: новела.


Прочитати новелу, уміти коментувати зміст, висловити власне ставлення до проблеми твору.



14.03. Символічне значення назви твору. Художні засоби в ньому. суть людського життя і моральний вибір кожного.

Виконати завдання письмово:

- визначити тему твору.

- визначити 3 проблеми, порушені в повісті "Аргонавти".

- вкажіть 3 причини, чому Микола  заздрить Костику. 

- поміркуйте, чи правильно зробив Костик, пробачивши Миколі підступність і підлість.

- над чим ви задумались, читаючи повість "Аргонавти"

- яким має бути справжнє кохання???

13.04. Мрія в житті людини. Пошуки істини. проблеми сучасного життя, розкриті через образи твору.  

Напишіть вільне есе на тему окори сумління - найстрашніше покарання для людини", проілюструйте свої думки прикладами з повісті.

31.03.  Античний міф про аргонавтів - композиційний центр твору. Роль позасюжетних елементів. Уміти трактувати смисл вставних новел, віщих снів, пісень, передчуття серця. 

24.03.-30.03.  Степан Процюк - сучасний український письменник. повість "Аргонавти"- роздуми про перше кохання, дружбу, суперництво. Прочитати розділи повісті на с.174-179. Коротко переказувати.

23.03. Василь Симоненко. "Ти знаєш, що ти - людина....". Виразне читання поезій. Одну поезію В. Симоненко на вибір вивчити напам'ять.. 


17.03. Василь Симоненко. "Лебеді материнства". Фольклорна основа поезії.Образ лебедів. Виконайте завдання 1 (для домашнього завдання) на с.170



16.03. Контрольна робота.  

Контрольна робота №4

Творчість Григора Тютюнника, Олекси Стороженка,

Богдана Лепкого, Ліни Костенко

І варіант

1. Який з цих творів – автобіографічний?

А) «Кольорові миші»;           Б) «Климко»;

В) «Скраб»;                            Г) «Мишка».

2. Хто із вивчених авторів народився на Тернопільщині?

А) Олекса Стороженко;        Б) Григір Тютюнник;

В) Богдан Лепкий;                 Г) Ліна Костенко.

3. У якому творі піднята тема щастя людини?

А) «Мишка»;                           Б) «Климко»;

В) «Чайка на крижині»;         Г) «Скарб».

4. Який вислів найкраще характеризує ідею вірша «Крила»?

А) Людина без людини не проживе.      Б) Кого поважають, того і шанують.

В) Кожен молодець на свій взірець.      Г) Червона ягідка, та гірка на смак.

5. Установіть відповідність між письменником та його твором.

1. Григір Тютюнник                      А) «Крила»

2. Олекса Стороженко                   Б) «Мишка»

3. Богдан Лепкий                           В) «Ти знаєш, що ти – людина…»

4. Ліна Костенко                            Г) «Скарб»

                                                         Д) «Климко»

6. Жанр твору «Климко»…

А) пригодницька повість;         Б) автобіографічний роман;

В) автобіографічна повість;      Г) пригодницьке оповідання.

7. Хто із вивчених авторів народився на Київщині?

А) Олекса Стороженко;        Б) Григір Тютюнник;

В) Богдан Лепкий;                 Г) Ліна Костенко.

8. У якому творі піднята тема індивідуальності людини?

А) «Мишка»;                           Б) «Климко»;

В) «Крила»;                             Г) «Скарб».

9. Чому мишка з казки погризла гроші господаря?

А) вона була жадібною;                                                          Б) скриня з грішми заважала їх повзати в нору;

В) хотіла покарати господаря за жадібність і брехню;        Г) щоб зберегти своє життя.

10. Установіть відповідність між твором та образом із нього.

1. «Дощ полив…»              А) наймит

2. «Кольорові миші»          Б) дідок

3. «Мишка»                         В) чайка

4. «Скарб»                           Г) господиня

                                             Д) сусід

 

 

 

 

 

 

 

11. Установіть відповідність між цитатами з одного твору.

1. «Як тут мій помошничок?                                       А) «Як бог милосердний пошле йому

Не боявся сам уночі?...»                                                     щастя, то без  нас житиме ще лучче,

                                                                                              як теперечки!..»

2. «Все блищить, і люди як нові…»                           Б) «Людина нібито не літає...»

3. «А й правда, крилатим ґрунту не треба…»           В) «Струшується сад, як парасолька...»

4. «На яку радість ми його вигодували?                    Г) «Може б, ти до мене перейшов?

     Який з його хазяїн буде?..»                                          Куди ж тобі тепер діватися?..»

                                                                                       Д) «Вночі приходять якісь чужі люди, і він

                                                                                            їм продає. За гарні гроші…»

 

12. Установіть відповідність між цитатами з одного твору.

1. «У моїх господарів не те.                               А) «Ходім, мамо, додому,— хлипа,— їсти хочу!..»

Єсть чим поживитися…»   

2. «Не ходи, синку: душно,                                Б) «Життя — це справа без гарантії…»

сонце напече головку, голова болітиме…»

3. «Ти куди ж розігналась?                                В) «Мої корови тільки молока дають, що кіт наплакав...» 

Чи бува не до самого моря?...»

4. «Панове судді! Я її привів…»                       Г) «Дивна людино! Я ж маю крила…»

                                                                              Д) «Як тут мій помошничок? Не боявся сам уночі?...»

1. З якою метою та куди вирушив головний герой повісті «Климко» (назвати мету і місто).

2. Чи був, на вашу думку, Павлусь (оповідання «Скарб») щасл

10.03.  Прочитати вірш Ліни Костенко ""Чайка на крижині", "Крила". Вивчіть1 вірш Л.Костенко напам'ять (на вибір).

03.03. Прочитати вірш Ліни Костенко "Кольорові миші". дати відповіді на питання 11 (усно), 12 (письмово) на с. 164.



24.02. Ліна Костенко. Біографія письменниці. Поезія "Дощ полив". Навчіться виразно читати поезію. Випишіть у зошити зорові та слухові образи, визначте настрій вірша.




17.02.  Б. Лепкий. Оповідання "Мишка"Трагічна й комічна ситуації, роль їх у розкритті основної думки, моралі. Створення власного закінчення твору. Аудіоверсія твору

  

16.02. Б. Лепкий. Оповідання "Мишка". Прочитайте оповідання. Поміркуйте над питанням, що для людини є щастя і як його досягти. Напишіть вільне есе на тему "Чи все вирішують гроші?". 

10.02. Олекса Стороженко. оповідання "Скарб". Морально-етичні проблеми твору. Прочитайте оповідання на с.150-154. Підготуйте переказ, випишіть у зошити прислів'я, приказки, крилаті вирази.

Аудіоверсія твору

03.02.  Григір Тютюнник. Автобіографічна повість "Климко". Характеристика образу Климка.Художні особливості твору. Дочитати повість, уміти переказувати. підготувати розповідь про головного героя - Климка.

02.02.  Григір Тютюнник. Автобіографічна повість "Климко". Прочитати повість на с. 119-139. Дати відповіді на пит. 4-10. на с.139, 140. За бажанням скористайтеся аудіоверсією твору. →АУДІОКНИГА

16.12. -22.12. Григір Тютюнник. Автобіографічна повість "Климко". Прочитати повість на с. 119-139. Дати відповіді на пит. 4-10. на с.1390140.

10.12.-15.12. Контрольна робота №2. Письмовий твір на одну із тем.

Уважно прочитайте теми творів, оберіть одну з них та напишіть власне висловлення за самостійно складеним планом.

1. "Поетична розповідь про чарівний світ дитинства у повісті  М.Стельмаха "Гуси-лебеді летять" 

2. "Уславлення лицарських чеснот, віри в перемогу добра і справедливості в повісті А.Чайковського "За сестрою""

08.12.-09.12.  РМ №2. Створення каліграм про природу.

Калігра́ма (грец. καλος "гарний" та γραμμα "письмо"), або фігурні вірші  — вірші, у яких поетичні рядки утворюють фігури.

Слово «каліграма» придумав французький поет Гійом Аполлінер, який частину своїх віршів виконував у вигляді малюнків, що складені із слів і віршів на певну тему.

Каліграма — це графічна загадка, яка стимулює образне мислення, розвиває спостережливість і вміння концентруватися.

Тобто це — тематичний малюнок, створений за віршем.

 






03.12. М.Стельмах. Автобіографічна повість "Гуси-лебеді летять". Прочитати розділи повісті на с. 92-104. уміти переказувати прочитане.   

18.11.  Прочитайте відомості про письменника М. Стельмаха на с. 91 та почніть читати повість "Гуси-лебеді летять" 1 і 2 розділи. Виконайте письмово завдання 1,2 на с. 97 та завдання 1 на с. 105.

17.11.  Контрольна робота а творчістю Т.ШЕВЧЕНКА  та А.ЧАЙКОВСЬКОГО. 

Контрольна робота № 2

 «Тарас Шевченко, Андрій Чайковський»

Варіант № 1

1.      Тарас Шевченко народився в селі …

а) Бобринці;

б) Моринці;

в) Шевченкове.

2. Хазяїном Шевченка був пан …

а) Едуард;

б) Себастьян;

в) Енгельгардт.

3. Рік народження поета?

а) 1814 р.

б) 1816 р.

в) 1838 р.

4. Твір Т.Шевченка «Тополя» за жанром…

а) дума;

б) балада;

в) пісня.

5. Вірш, як життєпис дитинства малого Тараса:

а) «Заповіт»;

б) «Тополя»;

в) «Мені 13 минало».

6. Скільки років було Тарасові, коли його викупили з кріпацтва?

а) 24 роки;

б) 28 років;

в) 32 роки.

7. Як звали дідуся, котрий привчав головного героя повісті А. Чайковського «За сестрою» до лицарського ремесла?

а) Панас;

б) Петро;

в) Андрій.

8. Чому спасівчани не відбудовували великих хатин?

а) бо часто нападали татари, нищили їхнє житло;

б) бо не було сприятливих природних умов;

в) бо спасівчани були ледачими.

9. Як Павлусь перехитрив татар?

а) утік від татар, перевдягнувшись в татарина;

б) сказав татарам, що Гануся знає, де знаходиться син хана;

в) обміняв сестру на полоненого козака.

10. Кого в повісті А. Чайковського «За сестрою» запорожці прозвали Непорадним?

а) старого Панаса;

б) ватажка Остапа;

в) кремезного Семена.

11. Твір Андрія Чайковського «За сестрою» за жанром:

а) ліричний твір;

б) героїко-романтична повість;

в) пригодницька новела.

12. У центрі подій твору Андрія Чайковського «За сестрою» знаходиться родина:

а) Судаків;

б) Петренків;

в) Непорадних.

Контрольна робота № 2

 «Тарас Шевченко, Андрій Чайковський»

Варіант № 2

1.      Рік народження Тараса Шевченка…

а) 1814 року;

б) 1816 року;

в) 1818 року.

2. Прізвище майстра малярних справ, у якого вчився Шевченко:

а) Жуковський;

б) Сошенко;

в) Ширяєв.

3. Рік смерті поета?

а) 1861 р.

б) 1861 р.

в) 1863 р.

4. У баладі «Тополя» Т.Шевченка дівчина стала тополею, бо козак:

а) загинув на війні;

б) покинув її;

в) одружився на її подрузі.

5. Як звали сестру, яка замінила малому Тарасу матір?:

а) Ганна;

б) Оксана;

в) Катерина.

6. Де поховано Тараса Шевченка?

а) м. Київ;

б) м. Канів;

в) м. Полтава.

7. Про які часи йдеться у повісті «За сестрою» А. Чайковського?
а) Боротьба українців проти польської шляхти;
б) боротьба українців проти монголо-татарських нападів;
в) боротьба українців з половцями.

8. Ким виявився малий Павлусь для козака Петра?
а) сусідом;
б) братом;
в) знайомим.

9. Як вчинив з Павлусем харциз Карий?
а) Відпустив на волю;
б) змусив працювати на нього;
в) продав татарам;

10. Павлусь не хотів повертатися з рідними у Спасівку, тому що прагнув…
а) відчути смак волі;

б) брати участь у поході з козаками;

в) визволити сестру.

11. Романтичний герой повісті – це :

а) дід Панас;
б) Девлет-Гірей;
в) Павлусь.

12. Кому допомагає хлопчик, будучи у татарському полоні?
а) земляку Остапу Швидкому;
б) сусідці Орисі;
в) потурченому бранцю.

10.11.-11.11 Образ Павлуся та запорозьких козаків у повісті. Підготуйте переказ одного з епізодів повісті від І особи (тобто від імені Павлуся).   Підготуйтесь до контрольної роботи за творчістю Т.ШЕВЧЕНКА  та А.ЧАЙКОВСЬКОГО.  Виконайте тест

04.11.  Андрій Чайковський. Історична, пригодницько-романтична повість "За сестрою". Дочитайте повість, опрацюйте теоретичні відомості на с.88-89 (конспект). Виконайте ТЕСТ. 

 03.11.   Андрій Чайковський. Історична, пригодницько-романтична повість "За сестрою".  Напружений, динамічний сюжет повісті. 

Прочитайте скорочено та підготуйте переказ розділів на с.63-73 Випишіть у зошити незрозумілі для вас слова. Виконайте письмово завдання 11,12 на с. 73. 

Більше про письменника можете дізнатися за посиланням       https://parta.com.ua/ukr/stories/writers/236/               


27.10. - 28.10.  Т. Г.  ШЕВЧЕНКО. Вірш "Заповіт". Історія написання. Головна думка твору. Вивчити напам'ять вірш.  С. 59.                                    

20.10-21.10. Рання творчість Т.Шевченка. Балада "Тополя". Ідея незнищенності справжнього кохання, фольклорні джерела. Прочитати баладу с.54-57, уміти переказувати.  АУДІОВЕРСІЯ. Прочитати матеріал на с. 57-58, виписати в зошити визначення термінів балада, метаморфоза. Перегляньте  АНАЛІЗ ТВОРУ.

14.10. Т.Г.Шевченко. Життєпис поета. Прочитайте відомості на с.51-52. Перегляньте відеоматеріал "Найважливіше про Шевченка". Навчіться виразно читати вірш "Мені 13-ий минало...". Підготуйте повідомлення про Т.Шевченка-художника (0.5-1 сторінки) 

13.10. Перегляньте фільм за мотивами повісті "Захар Беркут". Напишіть есе на тему "Послання Захара Беркута майбутнім поколінням (тобто, нам!)".

07.10. Підготуватися до контрольної роботи. Повторити відомості з тем .  Виконайте тест                                                   

06.10. Дочитати повість "Захар Беркут". Підготуватися до самостійної роботи (розгорнуті відповіді на питання). Спробуйте самостійно визначити й записати в зошити тему та основну думку повісті. Які проблеми порушує автор у творі? (визначити 2-3 проблеми). Будьте готові прослідкувати становлення і розвиток образів Захара Беркута та Тугара Вовка (ці питання ми обговорювали на попередніх уроках).

22.09. Читати і переказувати розділи повісті І.Франка "Захар Беркут" (до 4 розділу). Уміти характеризувати образи-персонажі. 

16.09. Опрацювати біографічні відомості про Івана Франка (с.19-20). Читати повість "Захар беркут" (І, ІІ розділи), уміти переказувати. 

15.09. Коломийки. Почитати матеріал на с. 13-14.Вивчити напам'ять 1 пісню (на вибір). Знайти і записати правильний варіант пісні "Розпрягайте, хлопці, коней...." ПІДКАЗКА

 09.09. Чумацькі пісні. Виразне читання с.11. Підготувати 5 цитат про народну пісню, скласти розповідь за сюжетом пісні "Ой у полі криниченька"

   08.09. УНТ. Виразно читати пісні на с.8-9. Повідомлення "Чумацький промисел в Україні", "Герць: суть явища та його сенс"


Немає коментарів:

Дописати коментар

Самоосвіта - шлях до успіху. Тисніть на зображення, повторюйте матеріал та виконуйте вправи.

Тренажер з українського правопису

https://webpen.com.ua/index.html#exercises