ІНДИВІДУАЛЬНЕ НАВЧАННЯ. Українська література

 Українська література

Електронний розклад Високобайрацької гімназії

 дивіться тут РОЗКЛАД УРОКІВ

02.10.  Прослухай вірші про осінь. Який настрій вони передають? Вивчи один з них напам՛ять.


25.09. Роздивись уважно фото осені.Опиши усно цю картину. Поясни значення таких слів: стріха, крислатий, брунатний, тин, причілок, осоння - та використай ці слова у своєму висловленні.




















03.06. Ліна Костенко. Вірші зі  збірки "Бузиновий цар". 

ВЕРБОВI СЕРЕЖКИ

Бiля яру, бiля стежки
Одягла верба сережки.
Головою хилитала,
Потихесеньку питала:
— Де ота бiленька хатка,
Що гарнесенькi дiвчатка?
Хай би вибiгли до стежки.
Подарую ïм сережки.


ПОЛЬОВІ ДЗВІНОЧКИ

Піднімає джміль фіранку.

Каже: — Доброго вам ранку!
Як вам, бджілко, почувалось?
Чи дощу не почувалось?

Виглядає бджілка з хатки:
— У дзвіночку добре спатки.
Цей дзвіночок — як намет.
Тільки дощ — як кулемет.


ЧАРОДІЙНЕ СЛОВО

Хлоп’я у полі стежкою прошкує.
Метелик білий в маки залетів.
Чорненький котик в снопиках мишкує,
вони такі під сонцем золоті!

Він ловить шурхіт, шелест, шарудіння,
хапає снопик лапками двома.
А миша знає слово чародійне,
і він її ніколи не спійма.


27.05. Максим  Рильський. Краса природи й відтворення її засобами рідного слова в поезії "Осінь-маляр".

1. навчитися виразно читати поезію.

2. Написати невеликий роздум на тему "Чому природу треба берегти?" (5-6 речень).


20.05. Максим  Рильський. Краса природи й відтворення її засобами рідного слова в поезії "Дощ". Перегляньте відеоколаж 1, відеоколаж 2. Навчіться виразно читати поезію на с.213. Створіть асоціативний ланцюжок зі словом ДОЩ (письмово у зошиті)

13.05. Урок виразного читання. "Блакить мою душу обвіяла". Прочитати вірш 5 разів. Навчитися виразно читати. Назвати і записати зорові та слухові образи, пояснити їхнє значення в поезії для розкриття краси рідної природи та настрою ліричного героя.

Блакить мою душу обвіяла...

Павло Тичина

Блакить мою душу обвіяла,
Душа моя сонця намріяла,
Душа причастилася кротості трав
Добридень я світу сказав!

Струмком серед гаю як стрічечка.
На квітці метелик мов свічечка.
Хвилюють, маюють, квітують поля
Добридень тобі, Україно моя!

06.05. П Тичина. "Гаї шумлять...". Словесне малювання. Прослухайте пісні на слова П.Тичини "Гаї шумлять""Гаї шумлять". Навчіться виразно читати поезію. Усно змалюйте уявлену картину природи.

Гаї шумлять...

Павло Тичина

Гаї шумлять —
Я слухаю.
Хмарки біжать —
Милуюся.
Милуюся-дивуюся,
Чого душі моїй
так весело.
Гей, дзвін гуде —
Iздалеку.
Думки пряде —
Над нивами.
Над нивами-приливами,
Купаючи мене,
мов ластівку.
Я йду, іду —
Зворушений.
Когось все жду —
Співаючи.
Співаючи-кохаючи
Під тихий шепіт трав
голублячий.
Щось мріє гай —
Над річкою.
Ген неба край —
Як золото.
Мов золото — поколото,
Горить-тремтить ріка,
як музика.
1914

29.04. П.Тичина. "Хор лісових дзвіночків". Навчитися виразно читати поезію.

(Уривок із поеми)
Ми дзвіночки,
Лісові дзвіночки,
Славим день.
Ми співаєм,
Дзвоном зустрічаєм:
День!
День.

Любим сонце,
Небосхил і сонце,
Світлу тінь,
Сни розкішні,
Все гаї затишні:
Тінь!
Тінь.

Линьте, хмари,
Ой прилиньте, хмари, —
Ясний день.
Окропіте,
Нас нашелестіте:
День!
День.

Хай по полю,
Золотому полю,
Ляже тінь.
Хай схитнеться —
Жито усміхнеться:
Тінь!
Тінь.




22.04. Т.Шевченко. Поезія "За сонцем хмаронька пливе". Картини довколишнього світу в поезії. 

Навчитися виразно читати поезію на с. 195-196. Прослухайте вірш, зверніть увагу на інтонацію, темп виконання. "За сонцем хмаронька пливе"

15.04. Н.Забіла. Збірка «Проліски». Навчитися читати запропоновані твори.

СИНИЧКА

Синичка сіла на поміст — 

Цвірінь, цвірінь, цвірінь! — 
І заспівала жартома: 
Цвірінь, цвірінь, цвірінь! 

 

Насипають солі б їй на хвіст! 
Цвірінь, цвірінь, цвірінь! 
Підкравсь — а пташки вже нема!.. 
Цвірінь, цвірінь, цвірінь!

ЛАСТІВКИ

   Пригріва весняне сонце. В рівчаках біжать струмки. Метушаться за віконцем клопітливі ластівки. Вже останній сніг розтанув. Тепло. Весело. Весна!.. Яся встане вранці-рано та відразу — до вікна:

— Чом це, мамо, пташенята до вікна летять щомить? Це вони до мене в хату, мабуть, хочуть залетіть? Відчини віконце, мамо, хай вони сюди летять! Я дивитимусь, руками я не буду їх займать!

   Підлетіли. Відлетіли. Тільки крильця — блим та блим!

— Це вони будують вміло для своїх маляток дім. Все працюють безупинно, не марнують, бачиш, час. Грудочки м'якої глини в дзьобах носять раз у раз.

   Скоро буде тут гніздечко, добре зліплене з землі. В нім лежатимуть яєчка у м'якесенькім кублі.

   Потім будуть пташенята, ненажери — просто страх! Цілий день їм батько й мати все носитимуть комах.

   Підростуть в маляток крила, мати їх навчить літать, — так, як мама Ясю вчила в книжці літери читать.

   А тоді настане осінь. Стане зразу холодніш. Вранці ляжуть білі роси на травичку, на спориш…

— Взимку ж, мамо, пташенятам буде холодно в гнізді! Правда, ти до мене в хату всіх їх пустиш отоді?

— В теплий край тоді далеко полетять усі пташки: журавлі, качки, лелеки і маленькі ластівки.

   А як буде знов надворі тепло, весело, весна, — прилетять пташки з-за моря знов до нашого вікна!

08.04. Н.Забіла. Збірка «Проліски». Виразність читання. Словесне малювання, ілюстрування прочитаного.

БІЛІ КОТИКИ

На вербі, на пагіллі,

білі-білі котики.

Доторкнуться лагідно

лоскотливим дотиком,

доторкнуться котики,

білі, невеличкі,

до руки, до ротика,

до моєї щічки.

 Відламаю гілочку,

гілочку-вербичку,

та поставлю в пляшечку,

в пляшечку, в водичку,

щоб листочки-стрілочки

стали розвиваться

на вербовій гілочці

у моїй кімнатці.

ЯБЛУНЬКА

Навесні, напровесні

в нашому садку

ми посадим яблуньку,

гарну та струнку.

Ми маленьку яблуньку

поливаємо,

ще й веселу пісеньку

заспіваємо.

Рости, рости, яблунько,

підростай!

Квітни, квітни, яблунько,

розцвітай!

Облітайте, квітоньки

запашні!

Поспівайте, яблучка

наливні!

І вітри-розбійники

грізно заревуть,

поламають гіллячко,

білий цвіт зірвуть.

Нічого від яблуньки

не зостанеться,

і нікому яблучок

не дістанеться!

Рятувати яблуньку

біжимо,

ми її пошкодити

не дамо!

Геть, вітри-розбійники,

не шуміть,

нашу любу яблуньку

не ломіть!

А зайці-розбійники

з лісу плиг та плиг!

Обгризуть всю яблуньку

з голови до ніг.

Нічого від яблуньки

не зостанеться,

і нікому яблучок

не дістанеться!

Рятувати яблуньку

біжимо,

ми її пошкодити

не дамо!

Геть, зайці-розбійники,

не скачіть,

нашу любу яблуньку

не гризіть!

 За весною йде до нас

літо золоте.

Під промінням сонячним

яблунька росте.

А ми нашу яблуньку

доглядаємо,

соковитих яблучок

дожидаємо.

 Росла, росла яблунька,

підросла.

Квітла-квітла яблунька,

відцвіла.

Де біліли квітоньки

навесні —

вже поспіли яблучка

наливні!

01.04. Т. Шевченко. «Тече вода з-під явора». Виразність читання. Яскраві, точні, образні вислови для характеристики персонажів, опису природи. Спробуй проспівати цей вірш разом із виконавцями, натиснувши ТУТ. 

Тече вода з-під явора

Яром на долину.
Пишається над водою
Червона калина.
Пишається калинонька,
Явор молодіє,
А кругом їх верболози
Й лози зеленіють.
Тече вода із-за гаю
Та попід горою.
Хлюпощуться качаточка
Помеж осокою.
А качечка випливає
З качуром за ними,
Ловить ряску, розмовляє
З дітками своїми.
Тече вода край города,
Вода ставом стала.
Прийшло дівча воду брати,
Брало, заспівало.
Вийшли з хати батько й мати
В садок погуляти,
Порадитись, кого б то їм
Своїм зятем звати?


25.03. Прослухай вірш Т.Шевченка "За сонцем хмаронька пливе" декілька разів.  Прочитай вірш на с. 195, навчись виразно читати. Намалюй малюнок до вірша. 

18.03. Олександр Олесь «Микита Кожум'яка». Переглянь цікавий сучасний мультик про Микиту Кожум'яку ТУТ. Вкажи й запиши в зошит 5 основних рис характеру головного героя. Записи пришліть мені у вайбер.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Самоосвіта - шлях до успіху. Тисніть на зображення, повторюйте матеріал та виконуйте вправи.

Тренажер з українського правопису

https://webpen.com.ua/index.html#exercises