8 КЛАС. ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА.

    Вітаю, шановні 8-класники. 

Бажаю успіхів та спокійного навчання.

Домашні завдання

18.10.Гомер та його значення в історії розвитку  європейських культур. "Іліада".  Перегляньте урок Міфологічна основа гомерівського епосу.       Прочитайте с.37-41.

12.10. Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфи троянського циклу.


Прочитати міфи Троянського циклу "Паріс викрадає Єлену""Смерть Ахілла"Облога Трої. Троянський кінь". Уміти переказувати. 

11.10. Доба Античності.

 Д/З: Опрацювати навчальний матеріал на с. 27-31. Знати визначення  основних термінів, представників античної культури, уміти визначати хронологічні межі поняття "античний", значення античної культури для розвитку інших культур.



05.10. КОНТРОЛЬНА РОБОТА №1. 

28.09.Твір-розповідь за картиною ра біблійні теми. 

Повернення блудного сина (Помпео Батоні) — твір на біблійну тему. Картина пензля італійського художника 18 століття перехідного періоду від італійського бароко до рококо — Помпео Батоні.


Д/З: Опрацюйте відеоматеріал. Зробіть узагальнення про значення священних книг людства для культурного розвитку народів усіх континентів.


























10.05."Маленький принц".  ТЕСТ 1,   ТЕСТ2


  1. У кожної людини свої зірки.
  2. Ми відповідаємо за тих, кого приручили...
  3. Марнославні люди глухі до всього, окрім хвали.
  4. Діти повинні бути дуже поблажливими до дорослих.
  5. Сміх, як джерело в пустелі.
  6. Всі дороги ведуть до людей.
  7. Це дуже сумно — коли забувають друзів. Не кожен мав друга.
  8. Немає у світі досконалості!
  9. Пильне одне лиш серце. Найголовнішого очима не побачиш.
  10. Ти живеш у своїх вчинках, а не в тілі. Ти — це твої дії, і немає іншого тебе.
  11. Слова тільки заважають розуміти один одного.
  12. Себе судити набагато важче, ніж інших. Якщо ти зумієш правильно судити себе, то ти справді мудрий.
  13. Серед людей теж самотньо.
  14. Навіщо брехати, коли тебе так легко викрити.
  15. Якщо йти все прямо та прямо, далеко не втечеш.
  16. Ось докази, що Маленький принц справді існував: він був дуже, дуже славним, він сміявся, і йому хотілося мати баранчика. А хто хоче баранчика, той, безумовно, існує.
  17. Адже всі дорослі спочатку були дітьми, тільки мало хто з них про це пам'ятає.
  18. Хотів би я знати, навіщо зірки світяться. Напевно, для того, щоб рано чи пізно кожен міг знову відшукати свою.
  19. Ніколи не треба слухати, що говорять квіти. Треба просто дивитися на них і дихати їхнім ароматом. Моя квітка напоїла пахощами всю мою планету, а я не вмів їй радіти.
  20. Він не відповів на жодне моє запитання, але ж коли червонієш, це означає "так", чи не правда?
  21. Добре, коли є друг, нехай навіть треба померти.
  22. Любов — це коли нічого не соромно, нічого не страшно, розумієте? Коли тебе не підведуть, не зрадять. Коли вірять.
  23. У людей вже не вистачає часу що-небудь дізнаватися. Вони купують речі готовими в магазинах. Але ж немає таких магазинів, де торгували б друзями, і тому люди більше не мають друзів.
  24. Таким був колись мій Лис. Він нічим не відрізнявся від ста тисяч інших лисиць. Але я з ним подружився, і тепер він — єдиний в цілому світі.
  25. Якщо хтось любить квітку, яка в єдиному екземплярі існує на мільйон мільйонів зірок, то йому досить просто дивитися на зірки, щоб бути щасливим. Він може сказати собі: "десь там моя квітка...".

20.04. Виразне читання епізодів комедії.

Д/З: повторити відомості з тем "Бароко", "Класицизм",

виконайте тестові завдання


13.04.-19.04. Основні образи комедії. Тематика і проблематика твору. Дочитати комедію "Міщанин-шляхтич". Уміти наводити приклали сатири і сарказму у творі. Пояснити суть морального уроку, втіленого митцем засобом комедії. 

12.04. Характерні ознаки класицизму як художнього напрямку. Художнє новаторство Мольєра, його вплив на світове театральне мистецтво. Історія створення комедії "Міщанин-шляхтич". 

Опрацювати матеріал підручника на с.251-261 (конспект)

відео про класицизм

відео про Мольєра



"Міщанин-шляхтич" скорочено




29.03-30.03. Із лірики європейського бароко. Джонн Донн. "Щоб мучить мене...". Напруга почуттів, символіка мови.  Дати письмові відповіді на пит.1-4 на с.250.

бароко      аналіз

23.03. Бароко і класицизм. Законспектуйте вступну статтю до теми на с. 240-244. Підготуйте розповідь про особливості напрямку бароко в різних видах мистецтва і в літературі зокрема.

22.03. Контрольна робота. Відродження.

"Контрольна робота за темою "Відродження"

Початковий і середній рівень
1.     Термін «Відродження» пов'язаний з…
А) спадщиною античності
Б) науковим баченням
В) музикою та архітектурою
2. Кого вважають останнім поетом Середньовіччя і першим поетом Відродження?
А) М.Сервантес 
Б) В.Шекспір   
В) Д.Алігєрі 
      3.   Збірка сонетів Ф.Петрарки має назву :
А) «Книга Лаури»
Б) «Книга пісень»
В) «Канцоньєре»
       4.  Як називався театр В. Шекспіра:
А) «Глобус»;
Б) «Геркулес»;
В) «Атлант»?
    5. Що спричинило вигнання Ромео з Верони:
А) убивство Тібальта;
Б) одруження з Джульєттою;
В) сварка з Парісом
6. Хто висвятив Дон Кіхота в рицарі:
А) Санчо Панса;
Б) король;
В) корчмар
Достатній рівень
7. Доберіть відповідну пару:
1) Ромео;                            а) Лаура;
2) Петрарка                        б) Дульцінея;
3) Дон Кіхот;                     в) Джульєтта.
8. Яку структуру має англійський сонет
А) 4+4+4+2
Б) 4+4+3+3
В) 4+3+3+4
9. Що таке трагедія? Доведіть, що п’єса «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра – трагедія.
Високий рівень

10. Написати твір на тему: «Вічна тема любові в трагедії В. Шекспіра "Ромео і Джульєтта".

15.03.-16.03. Синтез різних жанрових ознак у романі. Популярність вічних образів. Дочитайте розділи роману, дати відповіді на питання  1-14 на с.237.



фільм 

08.02.-09.03.  Мігель де Сервантес Сааведра. Роман "Дон Кіхот". Опрацювати матеріал на с.181-184 (конспект), читати розділи І, ІV. , VІІІ.

Цікава інформація про письменника



22.02. В.Шекспір.Сонети. Виразне читання поезій. Вивчити напам'ять 1 сонет за вибором.


66

Стомившися, вже смерті я благаю,
Бо скрізь нікчемність в роскоші сама,
І в злиднях честь доходить до одчаю,
І чистій вірності шляхів нема,
І силу неміч забива в кайдани,
І честь дівоча втоптана у бруд,
І почесті не тим, хто гідний шани,
І досконалості ганебний суд,
І злу – добро поставлене в служниці,
І владою уярмлені митці,
І істину вважають за дурниці,
І гине хист в недоума руці;
Стомившись тим, спокою прагну я,
Та вмерти не дає любов моя.

130

Її очей до сонця не рівняли,
Корал ніжніший за її уста,
Не білосніжні пліч її овали,
Мов з дроту чорного коса густа.

Троянд багато зустрічав я всюди,
Та на її обличчі не стрічав,
І дише так вона, як дишуть люди,-
А не конвалії між диких трав.

І голосу її рівнять не треба
До музики, милішої мені,
Не знаю про ходу богинь із неба,
А кроки милої — цілком земні.

І все ж вона — найкраща поміж тими,
Що славлені похвалами пустими.

116

Не буду я чинити перешкоди
Єднанню двох сердець. То не любов,
Що розцвіта залежно від нагоди
І на віддаленні згасає знов.

Любов — над бурі зведений маяк,
Що кораблям шле промені надії,
Це — зірка провідна, яку моряк
Благословляє в навісній стихії.

Любов — не блазень у руках часу,
Що тне серпом своїм троянди свіжі —
І щік, і уст незайману красу.
Той серп любові справжньої не ріже.

Як це брехня — я віршів не писав,
І ще ніхто на світі не кохав.

15.02. -16.02. В.Шекспір. Трагедія "Ромео і Джульєтта".  Проблема життя і смерті.  Трактування фіналу трагедії. Вічні образи. 

Фільм 2013 року

08.02. В.Шекспір. Трагедія "Ромео і Джульєтта". Конфлікт твору.Оспівування чистого пристрасного кохання . Поняття про вічний образ. 

Біографія Шекспіра 


Короткий аналіз трагедії "Ромео і Джульєтта"
Герої трагедії в образотворчому мистецтві:

02.02.Франческо Петрарка. Сонети 61, 132. Історія кохання в сонетах. Образ ліричного героя. Знати біографічні відомості про Ф.Петрарку (прочитати біографічні відомості про Ф.Петрарку на с.146-148) . Виразне читання та аналіз сонетів на с. 149-150 Вивчити 1 сонет напам'ять за вибором.

Життєвий шлях поета



Прослухайте сонети тут.


01.02. Епоха Відродження в Європі. Опрацювати матеріал на с.140-145. Прочитати біографічні відомості про Ф.Петрарку на с.146-148. . Виразне читання та аналіз сонетів на с. 149-150



 15.12. Данте Аліг'єрі - ключова постать італійського Середньовіччя. Сонети. Вивчити конспект. Опрацювати матеріал на с.134-137. Виразне читання та аналіз сонетів на с. 137.






08.12.-14.12. Література середньовічної Європи. "Пісня про Роланда".Історична основа. Образна система. Опрацювати матеріал на с. 110-112. Читати розділи поеми на с.112-132.

Зміст поеми (скорочено)




07.12. Золота доба персько-таджицької лірики, її особливості.Омар Хайям. Рубаї. Основні теми й мотиви творчості. Опрацювати матеріал на с. 106-109. Виразне читання напам'ять 2-3 поезій (вивчити напам'ять обов'язково!!!!).

РУБАЇ ОМАРА ХАЙЯМА,

ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО ОМАРА ХАЙЯМА


03.12. Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. Ду Фу. Основні теми й мотиви лірики митця. Виразне читання поезій. 


23.11. Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. Лі Бо. .Своєрідність пейзажів.Краса природи і духовного життя. Прочитайте матеріал на с.99-100. 

1. Прочитайте поезії на с. 101-102

2. Які асоціації викликають у вас описані пейзажі?

3. Чому поезію Лі Бо називають філософською?

4. Намалюйте малюнок за одним із творів Лі Бо.

Лекція до теми 

Додаткова інформація для розуміння теми

Характерною особливістю китайської поезії того часу є психологічний паралелізм – паралельне зображення природи і почуттів людини. Поезія Китаю – це поезія думки. Її писали імператори, полководці, навіть жебраки.

17.11.Доба середньовіччя: хронологічні межі, специфічні ознаки, вплив релігії. Опрацюйте матеріал на с.41-48.(конспект)


16.11. Контрольна робота з теми "Античність".

   1.      Хронологічні межі античності охоплюють період приблизно з…

А)  VIII ст. до н.е. до Vст.н.е.;

б) V ст. до н.е. до VІ ст.н.е.;

В) VІ ст. до н.е. до ІVст.н.е.;   

г) VІІ ст. до н.е. до VІІ ст.н.е.

 

2.      Слово античний з латинської мови означає…

А) «еллінський»;       б) «давній»;       в) «римський»;          г) давньогрецький»

2. Укажи, де Анхіз пророкує Енеєві майбутнє царство:

А) у Римі;                   б) у Трої;

В) на Олімпі;              г) в Аїді.

3. Укажи автора поезії «До Мельпомени»?

    А) Горацій;             б) Тіртей;             в) Овідій            г) Сапфо.

4. У якому творі І.Котляревський, спираючись на твір з давньогрецькою основою,  створив образ українського народу, відобразив його звичаї, характери?

А) «Наталка-Полтавка»;                 б) «Енеїда»;

в) «Москаль-чарівник»;                  г) «Пісня…»

 

5. Кого називають батьком античної  трагедії?

А) Гомера; б) Вергілія; в) Горація; г) Есхіла.

6. Укажи автора поезії «Барвношатна владарко, Афродіто…»?

    А) Гомер;             б) Вергілій;             в) Овідій            г) Сапфо.

7. Укажи тему твору Тіртея «Добре вмирати тому…»:

    А) Оспівування величі та сили духу людини перед лицем смерті;

 б) оспівування краси рідної природи;

 в) уславлення історії рідного краю;

 г) Уславлення тих, хто стає на захист вітчизни. .

.8 Укажи поетичний розмір, яким написано «Іліаду» Гомера:

   А) ямб;                       б) хорей;

   В) пентаметр           г) гекзаметр.

9. Про який пам’ятник ідеться в творі Горація «До Мельпомени»:

   А) про пам’ятник музі трагедії Мельпомені;

 б) про пам’ятник Октавіану Августу;

в) про пам’ятник Риму як велич з боку римлян

г) про творчу спадщину і безсмертну славу самого поета.

    Завдання 7- 8  передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ.

 

 

 

10. Встановіть відповідність.

        Твір                                                                  Ідея

1 «Іліада»                                            А любов до вітчизни

2  «До Афродіти»                               Б безсмертя поезії

3  «Сумні елегії»                                В осуд війни та її жорстокості

4  «До Мельпомени»                          Г пошук сенсу буття

                                                              Д сподівання на щастя

11. Встановіть відповідність.

              Автор                                                      Жанр

1 Вергілій                                             А пісенна лірика

2 Тіртей                                                 Б трагедія

3 Есхіл                                                   В поема

4 Сапфо                                                 Г пісня

                                                               Д елегія

12. Встановіть відповідність.

       Твір                                                                  Ідея

1 «Енеїда»                                            А служіння, самопожертви

2  «Добре вмирати тому…»                Б плинність, мінливість життя

3  «Прометей закутий»                        В утвердження величі держави

4  «Метаморфози»                            Г уславлення почуття любові                              

                                                              Д захист рідної країни

13. Встановіть відповідність.

              Автор                                                      Жанр

1 Гомер                                                 А ода

2  Горацій                                              Б елегія

3  Есхіл                                                  В гімн

4  Овідій                                                 Г трагедія

                                                               Д поема

 

 

     14. Написати твір-роздум на одну з тем:

    А.  Проблема захисту вітчизни в творах античних поетів.  

    Б.   Чим мене вразив образ Прометея ( за твором Есхіла «прометей зактутий»)?

   В. У чому актуальність твору Тіртея «Добре вмирати тому…»)

10.11. Публій Овідій Назон. " Сумні елегії", "Метаморфози". Прочитати біографічні відомості про Овідія на ст. 83-84.    Законспектуйте узагальнювальний матеріал на ст. 40 (підготовка до контрольної роботи).

03.11.-08.11.  П.В.Марон. Поема "Енеїда". Законспектуйте статтю про Марона на с. 72-73. Прочитайте короткий сюжет "Енеїди" та уривки поеми на с.74-79. Виконайте завдання 1-6 на с. 80 (короткі письмові відповіді). 

02.11. Давньогрецький театр. Есхіл, значення його творчості для розвитку європейської драми і театру.  образ Прометея у трагедії "Прометей закутий".  Ідея самопожертви і внутрішньої свободи.

 Законспектуйте статтю про еллінський театр на с. 63-67. Прочитайте короткий зміст трагедії Есхіла "Прометей закутий". 

Дайте письмову відповідь на питання Чому ця трагедія, якій  майже 2500 років, увійшла до золотого фонду світової літератури?

26.10. - 27.10.Особливості лірики в Давній Греції. Тіртей. Античний ідеал героя в поезії "Добре вмирати тому...". Сапфо "До Афродіти". Опрацюйте навчальний матеріал (конспект у зошиті) с.57-61.  "Про Сапфо". "Аналіз поезії"

20.10. Пріам у Ахілла. Гуманістичний зміст "Іліади". ВІДЕОУРОК.  Експрес-інформація , відео "Пріам приходить до Ахілла" порівняйте з художнім текстом на с.51-55.

  1. Ознайомтесь із поданою до уроку інформацією.

  2. Складіть порівняльну таблицю -

Ахілл і Гектор , спільне і відмінне письмово!!!

  1. Перегляньте уривки фільму " Троя" - двобій Ахілла і Гектора ( 5хв) та

Пріам просить у Ахілла повернути тіло Гектора ( триває 4 хв)

  1. Ваконайте літературний диктант

  • Чий гнів оспівується на початку поеми?

  • Чия воля чинилася ( якого бога)?

  • Хто богосвітлий?

  • Хто з безсмертних богів привів до смерті Ахілла?

  • Хто з героїв цінував дім і родину?

  • Хто скував меч Ахіллу?

  • Хто оббіг тричі Пріамове місто?

  • Кого називають " коней баских упокірник"?

  • Хто повернув спис Ахіллу?

  • Хто, схиливись ,став обіймати коліна?

  • Для кого, окрім Пріама, Гектор був найближчою людиною?

  • Якого бога в поемі називають хмаровладним?


13.10-19.10. Аналізуємо "двобій Ахілла і Гектора". Для цього треба прочитати с.44-50,  виділяючи ключові фрази в описах двох воїнів. Скласти порівняльну характеристику Ахілла і Гектора. відео ДВОБІЙ АХІЛЛА І ГЕКТОРА, порівняйте художній опис Гомера і сучасну відеоверсію

12.10. Гомер та його значення в історії розвитку  європейських культур. "Іліада".  Перегляньте урок Міфологічна основа гомерівського епосу.       Прочитайте с.37-41.

06.10. Прочитати міфи Троянського циклу "Паріс викрадає Єлену", "Смерть Ахілла", Облога Трої. Троянський кінь". Уміти переказувати. 

05.10. Виконайте завдання контрольної роботи №1 (для тих, кого у цей день не було в школі!!!!!). Відскановані результати пришліть мені у  viber. Термін виконання  - до 07.10. Бажаю успіхів!❤☺

22.09. Опрацювати навчальний матеріал на с. 27-31. Знати визначення  основних термінів, представників античної культури, уміти визначати хронологічні межі поняття "античний", значення античної культури для розвитку інших культур.

21.09. Законспектуйте матеріал на с. 22-23.Читати с. 24-26. Виконайте завдання 1-4 на с 26.

15.09. Прочитати біблійні притчі Про сіяча, Про блудного сина (або 2 інші притчі на за власним вибором). ЧИТАТИ ПРИТЧІ МОЖНА ТУТ .   Дайте розгорнуті письмові відповіді, виконавши наступні завдання (для тих, хто не виконав це завдання на 15.09)

1. Чому, на вашу думку, біблійні сюжети є актуальними у наш час?

2. Яку найважливішу істину ви для себе відкрили, читаючи Біблію (яка історія чи думка вам найбільше запам'яталися)?

3. Назвіть 10 Біблійних (Божих) заповідей.

4. Назвіть прізвища українських письменників, філософів - перекладачів Біблії.

5. Прочитайте Псалом І та його художні переспіви Т.Шевченка та Л.Костенко (с. 18-19). Дайте відповідь на питання:

- Чому поетів різних епох завжди турбувала тема віри і вірності своїм ідеалам?

- Який переспів (Т.Шевченка чи Л.Костенко) вам сподобався більше? Чим саме?

14.09. Повторіть теоретичні відомості на с.13-15.  Прочитайте біблійні сюжети на с.18-20. Дайте розгорнуті письмові відповіді, виконавши наступні завдання:

1. Чому, на вашу думку, біблійні сюжети є актуальними у наш час?

2. Яку найважливішу істину ви для себе відкрили, читаючи Біблію (яка історія чи думка вам найбільше запам'яталися)?

3. Назвіть 10 Біблійних (Божих) заповідей.

4. Назвіть прізвища українських письменників, філософів - перекладачів Біблії.

5. Прочитайте Псалом І та його художні переспіви Т.Шевченка та Л.Костенко (с. 18-19). Дайте відповідь на питання:

- Чому поетів різних епох завжди турбувала тема віри і вірності своїм ідеалам?

- Який переспів (Т.Шевченка чи Л.Костенко) вам сподобався більше? Чим саме?

08.09. Священні книги людства. Читати і переказувати біблійні оповіді на с.15-18. Знати терміни  (конспект уроку)

07.09. Література і культура. Законспектуйте вступну статтю підручника. Знати роди літератури (епос, лірика, драма) та їхні характерні ознаки. Випишіть періодизацію літературного процесу: основні періоди та їх хронологічні межі.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Самоосвіта - шлях до успіху. Тисніть на зображення, повторюйте матеріал та виконуйте вправи.

Тренажер з українського правопису

https://webpen.com.ua/index.html#exercises