9 клас. Українська література

Вітаю, шановні 9-класники! 

Бажаю успіхів і спокійного навчання.

Електронний розклад Високобайрацької гімназії

 дивіться тут РОЗКЛАД УРОКІВ

Нагадую для тих, хто працює самостійно: виконані вправи та інші письмові роботи пересилаємо мені у вайбер. 

 

Домашні завдання





28.11.Нова українська література. Законспектуйте вступну статтю на с.77-78. Також зробіть конспект статті про І.П.Котляревського - зачинателя нової української літератури (с.79-80). 

Знайдіть додаткові відомості про письменника (10 цікавих фактів). 

Прочитайте І-ІІІ частини поеми "Енеїда" (випишіть 2-3 елементи описів українського побуту, складіть план подорожі Енея у І-ІІІ частинах поеми).









15.05. Дочитати роман "Чорна рада". Перегляньте художній фільм "Чорна рада". 

ВІдеоурок

Характеристика героїв 

08.05.  Перегляньте навчальне відео про українського письменника П.Куліша та його роман "Чорна рада".

Зробіть конспект поданого матеріалу. 



17.04. Прочитати поему "Наймичка". Порівняти особливості розкриття жіночих образів у поемах. Визначити тему та ідею твору.

10.04. Прочитати поему "Катерина". Підготуватися до обговорення проблеми руйнування родинної й національної моралі на тлі історії про Катерину. 

27.03. -31.03.Послання "І мертвим, і живим, і ненародженим...". Проблематика твору. Прочитати послання. Виписати афоризми. Вивчити напам'ять фрагмент послання.

17.03.-20.03. Поема "Кавказ" - відгук на тогочасну загарбницьку політику росії. Тема національно-визвольної боротьби. Художні особливості поеми.  Прочитайте поданий матеріал. Зробіть конспект, а також конспект статті у підручнику. Прочитайте поему. Випишіть з поеми вислови, які стали крилатими.

 Борітеся-поборете!

Вам бог помагає!
За вас правда, за вас слава
І воля святих!
                Т.Шевченко, "Кавказ"


                                                    Історична довідка про Кавказьку війну, її причини 
Російський царат постійно проводив жорстоку колонізаторську політику. У 1817-1864 роках на Кавказі йшла війна, кінцевим результатом якої було входження його до складу Росії. Особливо загострилася ця боротьба в Північному Дагестані і Чечні, де її з 1834 очолив сміливий воєначальник Шаміль. Визвольний рух гірських народів набув релігійної оболонки. Однак,  незважаючи на це, не можна не відзначити антиколоніального і антифеодального змісту руху горців Чечні і Дагестану, які вели справедливу визвольну боротьбу проти царського колоніалізму і хансько-бекського володарювання. Приєднання цих народів було проведено насильницькими методами, властивими царату. Тривала героїчна боротьба кавказьких народів проти царських військ принесла горцям найбільшу славу.


Хто ж такий Яків де Бальмен? Чому свою поему «Кавказ» Т.Шевченко присвятив йому?
Де Бальмен Яків Петрович (1813-1845) – граф, офіцер, художник-аматор. З роду офранцужених шотландців, які наприкінці XVII - на початку XVIII ст. переселились у Росію і дослужились до дворянського звання, мали маєток на Полтавщині. Яків де Бальмен захоплювався літературою, писав повісті з великою пошаною ставився до Шевченка, з яким познайомився 1843р. в селі Мойсівка. Художник-офіцер разом з М.Башиловим ілюстрував рукописний "Кобзар", що мав поширюватися серед слов`янських народів. Загинув у бою на Кавказі. 
Як створювалася поема?
Тематика поетичних творів Т.Г.Шевченка періоду «трьох літ» значно розширюється. Поет пише поему "Кавказ" 18 листопада 1845р. в Переяславі. Безпосереднім поштовхом до написання твору стала загибель під час Даргинського походу царських військ Якова де Бальмена – друга Тараса Шевченка. У смерті де Бальмена поет звинувачує не горців, а царат, який вів війну проти кавказьких народів. Т.Шевченко радів, що серед народів Російської імперії знайшовся хоч один, який протягом багатьох років захищав свою волю, мужньо вів боротьбу проти війська та завдавав йому поразки за поразкою. Горці, на жаль, не перемогли, та, якщо об’єднаються всі народи, самодержавство впаде.
Фольклорист і письменник Олександр Афанасьєв-Чужбинський, який повернувся з Кавказу, розповів Т.Шевченку про найменші подробиці побуту горців. Захоплений їхньою мужністю, палаючи гнівом не до тих, хто вбив його друга, а до хижих колонізаторів, які змусили де Бальмена воювати за імперські інтереси, Тарас Григорович написав поему "Кавказ", в якій піднімає питання про право на щастя всіх поневолених народів.
       Поема "Кавказ" не призначалася для друку, але поширювалася в рукописних списках. У час перебування на Україні Шевченко читав поему селянам. У грудні 1846р. поет передав твір через М.Савича, який їхав за кордон, А.Міцкевичу. Вперше поема опублікована за кордоном у збірці "Новые стихотворения Пушкина и Шевченки". 
Словникова робота

Ми не гішпани - іспанці -работорговці
Жінці на патинки - туфлі без закаблуків
Чурек – хліб народів Кавказу
Сакля – житло горців
Стати на прю – вступити в суперечку
Ставник – церковний свічник
Мірра – пахуча смола
Французів лаєм – тобто переслідують вільнодумний дух французького
просвітительства – Вольтера, Дідро, Руссо


Завдання
І. Прочитайте поему Т.Шевченка "Кавказ" (підручник с. 209-214). Поділіть поему  на три частини за змістом. Доберіть до кожної з них цитату з твору (письмово у зошиті).

ІІ. Опрацюйте матеріал підручника с. 214-216.
У зошиті виконайте ідейно-художній аналіз поеми "Кавказ" за планом;
1. Жанр твору.
2. Тема.
3. Ідея.
4. Основні мотиви поеми.
5. Образи-символи твору, їх тлумачення.
6. Художні засоби.
7. Вислови з поеми "Кавказ", що  стали крилатими.



13.03. Національна проблематика періоду "Трьох літ". Поема "Сон". Сатиричний характер поеми. 

ТЛ: гротеск, контраст, умовність.

Прочитайте поему. Опрацювати статтю підручника на с.203-208.















10.03. Прочитати поезії Т.Шевченка "Іван Підкова", "Тарасова ніч", "До Основ'яненка" .

Дайте відповіді на питання 4, 6, 7, 11, 12 (письмово).

03.03. Т.Г.Шевченко. Біографія митця. Опрацювати біографічні відомості про поета за підручником. Записати 10 цікавих фактів з життя Шевченка.

27.02. КОНТРОЛЬНА РОБОТА. Роматнизм. Творчість поетів-романтиків, М.В.Гоголя. Дати розгорнуті відповіді на питання:

1. Дати визначення романтизму як художньому напрямку. Вказати основні ознаки романтизму в художній літературі ХІХ ст. (на прикладі творчості поетів-романтиків)

2. Які біографічні факти про М.Гоголя підтверджують думку І Малковича: "гоголь - геніальний український митець, який став класиком російської літератури"

3. Розказати історію одного з героїв повісті М.Гоголя "Т.Бульба"

4. Розкрити проблему особистого і загальнонаціонального вибору в повісті М.Гоголя "Т.Бульба"

20.02.-24.02.  Есе на обрану тему:

Втілення в образі Тараса Бульби найкращих рис запорізького козака

Бойове товариство, побут і звичаї запорожців у повісті М. Гоголя «Тарас Бульба»

Єдність, згуртованість –запорука перемоги.


15.02. Колізія морального й національно-культурного вибору в образах синів Тараса Бульби. 

Завдання на порівняльну характеристику Остапа І Андрія

Завдання додому: написати історію головних героїв повісті (Остапа, Андрія, Тараса) від І особи, звернути увагу на особливості характерів та світогляд персонажів.

Наприклад: Я старший син козацького полковника Тараса Бульби. Разом з братом закінчив Київську бурсу і повернувся додому....

ФІЛЬМ ТАРАС БУЛЬБА 


13.02.  Микола Гоголь.  Повість "Тарас Бульба".Піднесено-героїчний образ Тараса Бульби. Прочитайте критичний матеріал на с.188-190. Перегляньте відео, зробіть нотатки



06.03.-10.02.  Микола Гоголь.  Повість "Тарас Бульба". Сюжет Твору. Епічний розмах повісті. Дочитайте твір до кінця, підготуйте характеристику героїв твору: Тараса Бульби, Остапа, Андрія. Скористайтесь підказкою:


03.03.Микола Гоголь. Життя і творчість письменника. Джерела творчості. Повість "Тарас Бульба". Знати біографію письменника (матеріал підручника на с. 153 - 155). Прочитати повість на с.156-173.  Підготувати переказ.

30.01.  Література українського романтизму. Поети - романтики. Законспектуйте матеріал на с. 142-143. Підготуйте повідомлення про одного з поетів-романтиків, зазначених на с. 143-146 1119 письмово у зошиті). Навчіться виразно читати одну з поезій вибраного вами письменника.

Перегляньте навчальне відео.



12.12.-16.12. Григорій Квітка-Основ'яненко. Повість "Маруся".

Підготуйте переказ  повісті. Зверніть увагу на описи героїв повісті та описи народних обрядів, звичаїв.

09.12.-10.12. Григорій Квітка-Основ'яненко. Повість "Маруся". Законспектуйте біографічні відомості про  письменника на с. 118-121. Прочитайте скорочений варіант повісті на с.122-137. Опрацюйте критичний матеріал на с. 138-139.Перегляньте навчальне відео.


Перегляньте фільм "Наталка Полтавка" за однойменною драмою І.П.Котляревського

 

02.12.-05.12. Соціально-побутова драма
"Наталка Полтавка"-перший твір нової української драматургії.
Прочитати драму, підготувати усне повідомлення "Наталка - уособлення найкращих рис української жінки".

Аудіокнига 

23.11.  І.П.Котляревський. Бурлескно-травестійна поема "Енеїда": провідні мотиви і проблеми твору. Характеристика героїв. Образ Енея.

 Прочитайте скорочено розділи поеми від 4 частини на с.83 до кінця на с.89. Законспектуйте матеріал на с.94. Складіть план характеристики образу Енея.

 

18.11. Нова українська література. Законспектуйте вступну статтю на с.77-78. Також зробіть конспект статті про І.П.Котляревського - зачинателя нової української літератури (с.79-80). 

Знайдіть додаткові відомості про письменника (10 цікавих фактів). 

Прочитайте І-ІІІ частини поеми "Енеїда" (випишіть 2-3 елементи описів українського побуту, складіть план подорожі Енея у І-ІІІ частинах поеми).

11.11. -14.11. Усний журнал до 300-річчя Г.Сковороди "Учив , як жив, а жив, як навчав" 

Коротко біографія митця

"100 відомих українців"

"Г.Сковорода - філософ духу".

04.11.-07.11.  Вірш "Всякому місту звичай і права..." вивчити напам'ять. Записати 10 афоризмів Г . Сковороди, які вам сподобалися найбільше, уміти пояснювати їх філософський зміст. Афоризми можна знайти ТУТ або ТУТ

31.10. Збірка поезій Г.Сковороди "Сад Божественних пісень" . Вірші "Всякому місту звичай і права...", "De libertate". Прочитайте виразно поезії та критичні статті до них на с. 69-72. Перегляньте відеоматеріал 1, відеоматеріал 2, відеоматеріал 3. Зробіть тематичні виписки (конспект ) третього відео.

28.10. Г. Сковорода. Життя і творчість філософа. Збірка "Байки харківські".  Опрацюйте матеріал підручника на с. 65-69. Прочитати байку "Бджола та Шершень" на с. 67.                            24.10. Поетичність образу Ярославни. Образ руської (української) землі. Фольклорні мотиви в поемі. Повторіть матеріал на с.48-52. На с. 50 прочитайте та запам'ятайте про будову (сюжет) поеми.  Матеріал переглянути Образ Ярославни- дружини князя Ігоря. Виконати тест

21.10. Наскрізна ідея патріотизму у "Слові...". Образи поеми. Фольклорні мотиви. Виконайте завдання 1-3 (домашні завдання) на с.53 . Продовжіть складати план поеми в зошитах і пришліть на перевірку.

17.10. "Слово про похід Ігоря" - давньоруська пам'ятка, перлина українського ліро-епосу. Прочитайте поему ТУТ. Опрацюйте матеріал на с.48-52 (зробіть тематичні виписки в зошити). НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ

14.10. Пам'ятки оригінальної літератури. Літописи як історико-художні твори. "Повість минулих літ", "Повчання Володимира Мономаха". Прочитайте фрагмент "Повісті" на с.37-38. та відомості про літописи на с. 38-41. Прочитайте та підготуйте переказ таких епізодів повісті: "Про загибель Ігоря", "Помста княгині Ольги древлянам", "Про вбивство Бориса І Гліба їхнім братом Святополком" або інші на вибір .

03.10. Підготувати повідомлення або презентацію на тему "Біблійні сюжети в різних видах мистецтва".

26.09. Прочитати біблійну легенду "Про Мойсея" . Знати прізвища перекладачів Біблії українською мовою. Інформація ТУТ

19.09.Давня українська література. Законспектуйте матеріал на с. 20-23. Читати і переказувати розповіді на с. 24-30. 

16.09.Усна народна творчість.Народні балади. Опрацювати матеріал на с. 14-19. Виразне читання балад. Виконати завдання 5 (І, ІІ письмово).

12.09. Усна народна творчість. Родинно-побутові пісні. Вивчити напам'ять 1 пісню (на вибір). Записати народну пісню з уст жителів нашого села, вказати ПІП людини, від якої записана пісня.

09.09.Усна народна творчість. Родинно-побутові пісні.  Виразне читання пісні "Сонце низенько..." . Провести дослідження "Історія однієї пісні" ("Розпрягайте, хлопці, коней"...), порівняти варіанти пісні. Підказка тут

05.09. Усна народна творчість. Родинно-побутові пісні. Прочит. с.8-9. Виписати і пояснити образи-символи в народних піснях "Місяць на небі...", "Цвіте терен". 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Самоосвіта - шлях до успіху. Тисніть на зображення, повторюйте матеріал та виконуйте вправи.

Тренажер з українського правопису

https://webpen.com.ua/index.html#exercises